A BMW Z4 egy letűnőben lévő korszak filozófiáját képviselte, de a Manhart rátett még egy lapáttal. Megépítették a szívó benzinmotoros BMW-k legelvetemültebb korszakának igazi vadbarmát, a Z4-es Roadstert V10-es motorral.
Nem véletlenül hagyták ki ezt a ziccert a gyáriak, az S85 kódjelű tízhengeres ötliteres motor az M5/M6 sajátja volt: hosszabb, nehezebb, terebélyesebb autókhoz tervezték, nem volt értelme ebbe a kis roadsterbe beépíteni. A hivatalos csúcsmodell, a BMW Z4 M Roadster 338 lóereje bőven elég volt füstté változtatni a hátsó gumikat, százig csak 4,8 másodperc kellett neki, és így is 1450 kilogrammot nyomott, ami már bőven sok egy fürge kétüléses típusnak.
Az eredeti motor 149 kilogramm súlyú, a Manhart által beszerelt V10-es viszont egy behemót ehhez viszonyítva, 240 kilogrammot nyom a mérlegen. Cserébe teljesítménye még ma is a legjobbak közzé tartozik: 507 lóerő és 520 Nm nyomaték.
Csakhogy ez sem volt elég a tuningcégnél, a lökettérfogat 5,8 literre történő növelésével, egyedi kipufogórendszerrel, új motorvezérlővel elérték a 620 lóerőt, és a 640 Nm nyomatékot. A hatsebességes kézi váltó és a kuplung is jött az M5-ösből.
Nyilván más vele az autó egyensúlya, de a 8250-es fordulatig pörgethető, démoni hangú tízhengeres minden józan érvet felülír. Ezzel 3,9 másodperc csupán a százas sprint, a végsebességet pedig a bátorság szabja meg, a 250 km/órás limitet kiiktatták.
Annyi biztos, hogy egy darab készült ebből a veszett vadból, és most erre rátette a kezét az egyik „gyorsuljunk az autobahnon” YouTube csatorna. Jól tették, hisz így hallhatjuk a lényeget, a bitang német motor érces üvöltését!