A DeLorean DMC-12 első prototípusát a korábban John DeLoreannel együtt dolgozó Pontiac főmérnöke, William T. Collins készítette. Az eredeti elképzelés szerint Wankel-motorral készült volna az autó, majd a Ford Cologne V6-ost képzelték el hozzá. Végül a hírhedt PRV V6-os került bele.

A rozsdamentes acél karosszériájú autó formatervéért Giorgetto Giugiaro volt felelős és kétségkívül jellegzetes lett. Mégsem a sirályszárnyas ajtók vagy a menettulajdonságok miatt lett híres, hanem a Vissza a jövőbe című trilógia miatt. 1981-től 1983-ig valamivel több mint 9 ezer DMC-12 készült.

Igazi időgép a kevesebb mint 2000 km-t futott DeLorean 1

Az 1985-ben készült film érthetően már nem tudta megmenteni a vállalatot, de kultuszautó lett belőle és sok rajongót szerzett magának. 2,9 literes, hathengeres motorja 130 lóerős és 207 Nm nyomatékú. Valamivel 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

A Motor Trend magazin korabeli tesztje ki is tér arra, hogy menetdinamikai tulajdonságai messze elmaradnak a sportautós formától és az árától.

Ebben az eBay-en kínált kései példányban még csak 1961 kilométer van, tehát beleülni valóban olyan lehet, mint egy időutazás. Az autó a hirdető állítása szerint kiválóan működik, új gumikat kapott és a kellő szerviz is megvolt. Közel 17 millió forintnak megfelelő összegért guríthatja haza valaki.

Igazi időgép a kevesebb mint 2000 km-t futott DeLorean 19