1983 augusztusában indította el Eiji Toyoda a vállalat F1 néven futó projektjét. A jelölés egyébként az első számú zászlóshajó angol megfelelőjének rövidítése. A Toyota mindent beleadott a Lexus LS-be, ami jól látszik a gárdán is. 60 formatervező, 1400 mérnök és további rengeteg ember dolgozott azon, hogy tökéletes legyen az autó. A BMW-nél és a Mercedesnél is sejtették, hogy baj közeleg. Stuttgartban akkora volt a pánik, hogy az S-osztályon is tovább reszeltek.
1989-ben megjelent a Lexus LS, aminek egy hatalmas hiányossága volt a német trióval ellentétben, mégpedig a hosszított tengelytávú változat. Ezt az 1998-as Lexus LS400-ast éppen ezért egy arab sejk megrendelésére 30 centivel megnyújtották. Ezt az autót használta európai utazásaihoz, de a 15 ezer kilométeres futásból kiderül, hogy nem sokszor vette igénybe a Lexus kényelmét.
Eltekintve a fekete hangszóróktól, még az utastér is nagyon szépen, ízlésesen berendezett. A világos bézs bőrbelsőt színben passzoló függönyökkel egészítették ki. A 90-es évek hangulatát a képcsöves tv és az autótelefon hozza. Habár a multimédiás konzol egészen a sofőr könyöklőjéig terjed, ami miatt biztos nem túl kellemes elöl ülni. Ez viszont egész biztosan nem izgatja azt, aki a függöny mögött kapott helyet.
286 lóerős, 4 literes, V8-as motor van az LS400-as Lexusban. Az 1UZ-FE kódú blokk ilyen kevés kilométerrel még szinte bejáratós. A különleges Lexus LS400-ast valamivel kevesebb mint 14 millió forintért kínálják.