Nagyon úgy tűnik, hogy nem Dubaj volt az első hely a Földön, ahol olyan verdákkal cirkálnak a rendőrök, amiket a legtöbb ember csak poszterként lát a szobája falán. Görögországban már a ’90-es években volt egy alakulat, melynek tagjai a kor legkívánatosabb autóival járőröztek.

BMW E30 M3 és E34 M5, Audi RS2, Mercedes 190E 2.3-16, Ford Sierra Cosworth, Lancia Delta HF Integrale, Porsche 911 Targa és 911 Turbo, Alfa Romeo 155 Q4 és 164 Turbo, hogy csak a legextrémebb példányokat említsük azon sportautók közül, amelyeket a görög rendőrség speciális egysége használt, hogy lekapcsolják az illegális utcai versenyzőket.

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 2

Ezek a rendőrautókon nem volt egységes festés és semmilyen fényhidat vagy szirénát nem szereltek rájuk, kizárólag az ajtókra került fel a Police-felirat és a Szigma osztag” emblémája. Ezt az osztagot a görög rendőrség 1995-ben hívta életre, hogy az utcai versenyzőket lekapcsolja, ugyanis a korszak hétköznapi járőrautói túlságosan lassúnak bizonyultak a versenyzők tuningolt gépeihez képest.

Ezeket a sportautókat a rendőrség a helyi márkaképviseletektől vásárolta, vagy lefoglalt autókat állítottak szolgálatba.

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 3

Az illegális versenyzők körében hamar híre ment, hogy a rend őrei immár alkalmas szerszámmal szállnak szembe velük, és a két legrettegettebb elfogó, a BMW M3 és az Audi RS2 lett, na meg egy Porsche 911 Turbo, amely sajnos egy akció során totálkárosra tört.

A BMW E30 M3 192 lóerős teljesítménnyel bírt, 230 Nm-es nyomatékkal. Álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsult 100-as tempóra, a végsebessége pedig 230 km/óra feletti. Az RS2 Avant már egy modernebb autó volt. A porschés tükrökön és a felniken kívül még számos apró jel akad, ami alapján könnyen megállapítható a Porsche-együttműködés. A modell fejlesztését az Audi és a Porsche közösen végezte, az összeszerelés kézzel zajlott Zuffenhausenben. Végül kevesebb mint 3000 darabot gyártottak. 2,2 literes, öthengeres turbómotorja 315 lóerős, természetesen hozzá összkerekhajtás társul a sportkombiban. 4,8 másodperc alatt futja a 100-as sprintet.

Itt az első perc után egy éles akciót láthatunk:

a videó a hirdetés után indul

A következő videón pedig a sajtótájékoztató, amelyen bejelentik a nagyközönségnek az osztagot:

a videó a hirdetés után indul

A rendőröket, akik ezeket az autókat vezették, speciális vezetéstechnikai kiképzésnek vetették alá, csak ezután ülhettek a több száz lóerős vasak volánjai mögé.

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 4

Sajnálatos módon a Szigma osztagot a magas működéi költségre hivatkozva 2000-ben feloszlatták. Az autók közül nem sok maradt meg, ugyanis állítólag pár év alatt teljesen leharcolták őket, és a karbantartásukkal sem törődtek, vagy összetörtek és veszni hagyták a szépségeket.

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 5

Egyes pletykák szerint a görög hatóság újra akarja indítani ezt a speciális egységet, mert napjainkban is sok gondot okoznak az illegális versenyzők az országban. Most mindenki azt találgatja, hogy milyen autók kerülnének az egység kötelékébe, ha ez valóban megtörténik.

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 6

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 7

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 8

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 9

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 10

 

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 11

A görög rendőrök ezekkel a penge verdákkal harcoltak az illegális versenyzők ellen 12

Lettél volna rendőr a Sigma squad-ban?
Igen!!!!
91% (1850)
Nem
9% (183)