Hatalmas szerepe lett a motorsportnak a Ford életében, főleg miután a GT40-es sorra halmozta a sikereket. A versenyzés komoly része lett a marketingstratégiájuknak és a 80-as évekre már egyértelmű lett, hogy a versenypályás tevékenységbe pumpált rettenetes mennyiségű pénz hamar visszajön a szalonokbból. Fenntartásához újabb nagy dobásra volt szükség és ezt Stuart Turner látta meg a frissen bemutatott, hátsókerék-hajtású és a jó aerodinamikájú Sierrában, ami tökéletesen illeszkedett az elképzelésekhez.
Walter Hayes, a Ford közönségkapcsolati alelnöke része volt annak a pár fős csapatnak, akik támogatták a Ford GT40-es fejlesztését. A kezdeti nehézségek után a GT40-es legyőzte a Ferrarit a Le Mans-i 24 órás versenyen és emlékezetes sikereket hozott a motorsportban a Fordnak. Hayest az 1983 tavaszán frissen kinevezett Stuart Turner győzködte, hogy valamit tenniük kell, ha továbbra is versenyképesek akarnak maradni. Partnernek ott volt a Cosworth, akik a Forma-1-ben 154 győzelmet és 12 világbajnokságot hoztak. A Sierra RS Coswoth projekthez ezzel minden adott volt.
1987. május 30-án regisztrálták ezt a poros, több mint 136 ezer kilométert futott fehér Ford Sierra RS Cosworth-ot, ami aztán négy tulajdonost is megjárt, mire 1998. szeptember végén leparkolták. Több mint 20 évet állt, nem túl rég pedig a Kentben található Performance Paddock műhelyben tették rendbe műszakilag az autót. A Sierra mozgóképes lett, amihez ki kellett cserélni az olajat, a hozzá tartozó szűrőt, valamint a légszűrőt és a gyújtógyertyákat. Továbbá a vízszivattyút, üzemanyag-szivattyút, de kapott új tankot és főtengely jeladót is, valamint cserélték a fékeket.
2 literes, négyhengeres turbómotorja több mint 200 lóerős, Borg Warner ötgangos kézi váltó csatlakozik hozzá. Az 1,3 tonnás autó így képes 6,5 másodperc körüli 100-as sprintre, a végsebessége pedig 240 km/óra. A versenyváltozatokból bő 300 lóerőt is kifacsartak. A fellelt autóért közel 15 millió forintot fizettek ki a Silverstone aukcióján.