Igazán egyedi autót épített Tamás és családja ebből a Fiat 126-ból, amely rengeteg örömöt okozott már a testvérpárnak, cserébe irigylésre méltó törődésben van része az autónak, bárcsak minden jármű megkapná ezt.
A cikk végén pedig kiderül, mi is az a Carantén
Innen olvasónk mesél
2013-ban testvérem szabadidős biciklizése során látta meg egy pajtában a szénakupac alatt és a lehetőséget meglátva sikerült a volt tulajdonostól megvásárolni. Másnap már ki is lett húzva a pajtából egészen hazáig, ott fedett hely hiánya miatt egy volt furgon társaságát gyarapította a paintball pályánkon.
Pár héttel rá a hóból kiásva már tető alá tudtuk rakni. Nem volt a legjobb állapotba, de a sikeres beindítás után jobb kedvre derülve nekivágtunk a helyrepofozásnak. Először csak gyári állapotra törekedtünk, hogy tudjunk vele menni.
Az autó ki volt vonva véglegesen a forgalomból, ezért magánterületünkön hobbi célból használtuk és egyre jobban megszerettük, egyre többet foglalkoztunk vele.
A saját ralipályánkon több versenyre is befogtuk, de sajnos a legutolsón útban volt egy MX6-os Mazdának. A koccanás mély nyomot hagyott az autóban, de vélgül sikerült kilakatolni.
Az én történetem csak ezután kezdődött az autóval, mivel ekkor kezdtem vezetni tanulni és bátyám Kispolskija tökéletes gyakorlóautónak bizonyult, így nekem adta amikor betöltöttem a 12. életévemet. Nagyon megszerettem, mindig bütykölgettem, ahogy az évek teltek egyre jobban és egyre több mindent tudtam rajta alakítani. Törekedtem az igényességre és az egyediségre. Nem nagyon volt olyan része az autónak amihez nem nyúltunk volna hozzá. A márkahűségünk egyre szilárdabb lett, gyűltek a donor Kispolskik és az alkatrészek is.
Ezek után visszatérve régi ralis múltjához, és a remek állapotban lévő motorját kihasználva, a találkozókon részt vettem vele kisebb szlalom versenyeken.
A Kispókkal számos találkozót megjártunk, kapott jó néhány dicséretet és egyre nagyobb becsben tartottam az autót.
A hétvégi szórakozásokból sem maradhatott ki, többek között volt kempingezés, versenyezgetés, mezei nyúl kergetés, autózással párosított kerti partik. Mivel egy sima fedett helynél többet érdemel, ezért saját kis garázst építettünk neki, ahol nem okoz gondot a tárolása, így úgy érzem az autó elnyerte végleges helyét és kinézetét. Most folyamatban a jogosítvány megszerzése, meg folyamatban a következő kispolskim építése…
(a rendszám senkit ne tévesszen meg, csak nosztalgiából került az autóra, a kis Fiat továbbra is ki van vonva a forgalomból, csak versenyeken és magánterületen használják)
A Polski Fiat 126p nem véletlenül kapott tucatnyi becenevet, és maradt meg rajongók féltve őrzött kincsének. Ahogy a Trabant, a Kispolszki is életformává érett, kellemes hobbivá, kikopva az átlag közlekedésből, feldobva a hétvégi kirándulásokat. A 70-es évek elején kezdődött meg a Polski Fiat 126-os gyártása a lengyelországi Bielsko-Biała városában, az olasz licenc alapján készülő kisautó egészen 2000-ig maradt gyártásban és több mint 3 millió példány készült belőle. A 652 köbcentis, kéthengeres motor 26 lóerős és ez úgy 50 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a 610 kilogrammos autót.
Mi ez a Carantén?
Ez a Vezess új közössége, amely Facebook-csoport formájában kelt életre. A koronavírus miatt autógyárak álltak le, versenyek, kiállítások, találkozók maradnak el. Eközben személyes életünk is megváltozik, társadalmunk felelős tagjai, ha nem szükséges, ki sem mozdulnak otthonról, nem mennek közösségbe. Ám ettől függetlenül az autókat továbbra is imádjuk.
A Carantén azért született, hogy megmutathassátok verdáitokat, aktuális projektjeiteket vagy kedvenceiteket egymásnak, és olyan témákkal töltsétek el az időt, ami a legjobban érdekel titeket. Küldjétek a képeket, videókat, leírásokat, hadd lássák mások is, mi parkol a garázsban, a ház előtt vagy az udvaron! Jöhetnek az aktuális történetek, tippek, trükkök, tanácsok vagy korábbi kalandok – amíg újra szabadon hajthatunk!
CSATLAKOZZ ÉS MUTASD TE IS A VERDÁD!