Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon szabadon elérhető kiegészítőkből válogatva akarták megépíteni álmaik városi crossoverét. Hogy miért? Mert így bárki szabadon utánuk csinálhatja, ha megtetszik neki az építés.

Férfiasító kezelésen esett át a városi terepjáró 1

A szerkesztőség tartósteszt-parkjából a Lexus UX-et választották ki erre a projektre, a feladatokat három pontban határozták meg: megemelni a futóművet, kiválasztani a műfajjal harmonizáló optikai kiegészítőket, majd végül praktikus tartozékokkal felszerelni az autót – méghozzá úgy, hogy azzal ne csorbítsák elsődleges szerepkörét, azaz a városi és elővárosi ingázást, illetve a rövidebb utazásokat.

Ezért tehát nem kőkemény offroad futóművet szereltek az autó alá: megtartották a gyári rugóstagokat, de hosszabb H&R Spezialfedern rugókat szereltek be. Elöl 25, hátul 30 mm-rel nőtt meg a szabad hasmagasság, ami szerénynek hangzik ugyan, de a gyakorlatban tekintélyt parancsolónak bizonyult. Ami a módosítás praktikus oldalát illeti, az emelt padlónak még városban is hasznát látja az ember, ugyanakkor országúton sem válik tőle billegőssé a jármű.

Férfiasító kezelésen esett át a városi terepjáró 19

Illetve nem vált volna, ha nem szereltek volna fel kisebb keréktárcsákat és ballonos terepabroncsokat. A Super Street stábja azonban nem tudott ellenállni a csábításnak, és 17×7 colos beadlock keréktárcsákat, valamint a gyárinál keskenyebb, de agresszív mintázatú, 225/65 R17 méretű Yokohama Geolandar M/T G003 abroncsokat tettek az autóra. Ezek pont elfértek anélkül, hogy módosítani kellett volna a kerékíveket – ez nem csak a költségek és a gyors megvalósítás szempontjából fontos, de azt is lehetővé teszi, hogy később nyom nélkül visszaalakíthassák gyári állapotára az autót.

Férfiasító kezelésen esett át a városi terepjáró 20

Miután az első két feladatkört szerencsésen és frappánsan megoldották, a projekt harmadik fázisa bizonyult a legnagyobb kihívásnak. Az UX ugyanis túlságosan új modell még a piacon, így viszonylag szűk a hozzá kínált tartozékok és kiegészítők választéka. Szerencsére az Armordillo kínálatában találtak olyan csomagtartó keretet, gallytörő rácsot és kartervédő lemezt, amelyek némi bütyköléssel tökéletesen illeszkedtek az UX-re. Az i-re a Pelican közismerten robusztus, vízálló, elpusztíthatatlan csomagtartó dobozaival, valamint hűtődobozával tették fel a pontot: ezek úgy illeszkedtek az tetőcsomagtartóra, mintha kifejezetten oda gyártották volna őket, és látványos, hiteles ellenpontjául szolgáltak a bütykös abroncsoknak.

Férfiasító kezelésen esett át a városi terepjáró 21