1978-ban kifejezetten a Le Mans-i 24 órás versenyre fejlesztették ki a 935-ös Porsche legújabb változatát, amit ma mindenki Moby Dick néven ismer. A korábbi változatokkal bőven akadtak műszaki problémák, ezért a vízhűtéses hengerfejet kapott a 935/78-as. Az autó 10 centivel alacsonyabb lett és a látványos szélesítések, valamint a hosszított fenék és a gigantikus szárny miatt már látványra is tagadhatatlanul egy szörnyűséges erejű pályagép. Akár 850 lóerőt is kipréseltek a 3,2 literes, hathengeres boxermotorból. Naná, hogy turbófeltöltővel.

Múltidéző Porsche pályagép, rengetegnél is több pénzért 1

Harmadikként kvalifikált Le Mans-ban, aztán a nyolcadik helyen futott be, három másik 935-ös mögött. A 24 órás futamot végül a Renault Alpine nyerte, de a Moby Dicknél gyorsabb autó nem volt akkoriban a Mulsanne egyenesben. A bálnáról elnevezett 1030 kg-os Porsche 367 km/órás sebességet ért el. Na, ennek a gépnek a modern átirata a Porsche 70. születésnapjára készített 935-ös.

Múltidéző Porsche pályagép, rengetegnél is több pénzért 2

77 példányt készített a Porsche az új 935-ösből, melynek alapját a 911 GT2 RS Clubsport adta. Az alumíniumból és acélból álló könnyű vázon szénszél erősítésű műanyag karosszériaelemek vannak, így az új 935-ös 1390 kg-ot nyom. Belül pedig egyetlen FIA-homológ, HANS-kompatibilis Recaro-kagylóülés hatpontos övekkel és persze mindenütt bukócső, apró kapcsolók és egy olyan kormány, amiről elég világossá válik, hogy ez az autó versenypályára való. Rendszámot egyébként nem is kaphat.

Múltidéző Porsche pályagép, rengetegnél is több pénzért 26

113 literes versenytankból szívja a benzint a 3,8 literes, turbós, hathengeres boxermotor, ami 7000-es fordulaton adja le 700 lóerős teljesítményét. Hétsebességes, duplakuplungos automata váltó csatlakozik hozzá. Álló helyzetből 100-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 340 km/óra. A felfüggesztés és az aerodinamikai elemek is állíthatóak, így nem árt hozzá egy versenymérnök.

Múltidéző Porsche pályagép, rengetegnél is több pénzért 27

Több mint 700 ezer euróba került addig a pár napig, amíg el nem kapkodták az összeset. Most pedig a Porsche újkori 935-öse már közelíti a 1,5 millió eurót, tehát félmilliárd forintnak megfelelő összegért lehet hazavinni a gyűjteménybe. Ezt a Martini-dekoros 935-öst egy Monacóban élő gyűjtő vásárolta, különlegessége, hogy ez volt a második legyártott példány.