Még az 1920-as évek elején kapott megbízást Vittorio Jano, a magyar származású autótervező, hogy a korábbi főmérnök, Giuseppe Merosi által tervezett modellek után egy modernebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű autót alkosson. 1925 áprilisában a Salone dell’ Automobile di Milanón bemutatták a 6C 1500-at. Innentől pedig számtalan utcai autó és versenygép készült ezekre az alapokra.

1938-ban volt a harmadik labdarúgó-világbajnokság. A Párizsban rendezett eseményen az olaszok épp a magyar csapattal szemben védték meg világbajnoki címüket. Az Olaszország-Magyarország meccs eredménye 4–2 lett. Ekkorra már 2,5 literes motorokkal szerelték a 6C-ket, melyeknek csúcsa a triplakarburátoros, 145 lovas Competizione volt. Ez már megfutotta a 200 km/órás sebességet is.

A háború előtti olasz luxust adja az eredeti Alfa Romeo 6C 1

1940. január 2-án regisztrálták először a négyajtós, 87 lovas Alfa Romeo 6C 2500 Turismo Ministerialét, aminek karosszériája az utolsó darab, ami még 1939-ben készült. A soros, hathengeres motor már szilveszter után került az autóba. Nem sokkal később beindult a második világháború, ezért az elegáns, hatszemélyes Alfa Romeo életében hat évvel későbbre esik a második bejegyzés.

Gian Antonio Cornaggia Medici Castiglioni, a firenzei nemesi család egyik leszármazottja birtokolta, majd adta tovább Rómába, a Comptoir Internationalnek az említett darabot. 1950 decemberében vásárolta meg a szintén római Donna Laura dei Principi Ruspoli hercegnő. 1960-as halála után a családja még évekig megtartotta az autót.

A háború előtti olasz luxust adja az eredeti Alfa Romeo 6C 27

Elképesztő, hogy több mint 80 filmben kapott szerepet az Alfa Romeo. Köztük olyan alkotásokban, mint Federico Fellini Interjú című filmje vagy a Maléna. Utóbbi Monica Bellucci főszereplésével, Ennio Morricone zenéjével, az operatőr pedig Koltai Lajos volt. Több Oscar-díj és Golden Globe-jelölést is kapott a 2000-ben készült film.

Ma egy holland gyűjtőé és szinte eredeti állapotban van. Az évek során persze javíthatták itt-ott, és ez meg is látszik rajta, de ettől a patinától, a kopott lakkozású fabetétektől, a kissé karcos hamutáltól csak hitelesebb az egész. Eredeti a S.I.A.T.A. felfüggesztési rendszer, a Carello-fényszórók és a Fergat-kerékkupakok is. Még a római rendszámtáblája is az eredeti. Ez az autó egy igazi mozgó múzeum.

A háború előtti olasz luxust adja az eredeti Alfa Romeo 6C 28