Frank Stephenson, a marokkói születésű formatervező karrierje elég erősen indult, hiszen a Fordnál kezdett, ahol többek között az Escort RS Cosworth hátsó szárnyát rajzolta. Márpedig az az autóipar egyik legismertebb és legmenőbb aerodinamikai eleme.
Karrierjének következő állomása a BMW volt, ahol több mint 10 évet húzott le és olyan fontos modellekhez kapcsolódik a neve, mint az első újkori, csupa nagybetűvel írt MINI vagy a vállalat első szabadidő-autója, a BMW X5-ös.
1994-ben a BMW több angol márkával együtt megvette a Land Rovert, ami nem bizonyult egy virágzó üzletnek. Néhány haszna azonban volt, mégpedig az, hogy a bajorok a legjobbaktól leshették el, hogyan kell hétköznap is használható, remek terepjáró képességű és kényelmes autót gyártani. Az első X5-ös a Land Rovertől örökölte a lejtmenetvezérlőjét és a kétrészes csomagtérajtaját.
Más irányelvek mentén készült viszont az E53-as első X5, hiszen ennek nem terepen, hanem aszfalton kellett közel azt a vezetési élményt adnia, mint a korábbi alacsonyabb építésű, könnyebb modellek. Éppen ezért az összkerékhajtása is a nyomaték 62%-át a hátsó tengelyre küldi.
Valamikor a 90-es évek közepén a BMW kitalálta, hogy hat hónapon belül szükség van az első szabadidő-autójuk teljes dizájn-prototípusára és a feladat Frank Stephenson asztalán landolt. Mivel hamar találkoznia kellett a fejlesztést végző csapattal, ezért az oda tartó kétórás repülőúton skiccelte fel az autót.
„A vázlatkészítés szakasza arról szól, hogy az ötlet folyamatosan fejlődik. Ez a felfedezés útja, a megoldás keresése. Ez az az út, amin egyszer megtalálod a helyes vonalat és finomítod.”
Idő közben az is kiderült, hogy akikkel találkozott, részt vettek a gyönyörű Lamborghini Miura fejlesztésében is. Frank Stephenson szerint ez olyan, mintha Michelangelóval, Leonardo da Vincivel és Rembrandttal lett volna találkozója.
Stephenson elmesélte, hogy úgy állt neki az X5-nek, hogy sokkal elegánsabbnak kell lennie egy terepjárónál és nem hiányozhattak róla az olyan tradicionális motívumok, mint a hokiütő.
Stephenson egyébként már egészen fiatalon elkezdett autókat rajzolni, így egyenes út vezetett a kaliforniai Pasadenában található ArtCenter College művészeti iskolába, ahol autótervezést tanult 1982-től négy éven át. A Ford és a BMW után megfordult a Ferrari, Maserati, Fiat, Lancia, valamint az Alfa Romeo stúdiójában is.
Sokan az egyik legsokoldalúbb dizájnernek tartják. YouTube csatornáján elmeséli, hogyan születtek a kezei között az autók. Most épp az első BMW X5-ös: