A második világháború után a nagy autógyártók még nem igazán tudtak választ adni arra, hogy milyen autókkal járnak majd az emberek a jövőben. Preston Tucker viszont pontosan tudta, hogy milyen autót szeretne gyártani és bele is vágott. A Tucker 48-as – amit Torpedónak hívunk – 1948-ban jelent meg és mindössze 51 példány készült belőle. A vállalat a következő évben már csődbe is ment, ezért mára elképesztő ritkaságoknak számítanak ezek az autók.
Akárcsak a Tatra vagy Volkswagen modellek, a Tucker is farmotoros és hátsókerék-hajtású volt, de a formája semmihez sem hasonlítható. A legjellegzetesebb eleme a középső fényszóró, mely a kormánnyal együtt fordul akár 10 fokot.
A Tuckerben nagyon ügyeltek a biztonságra is, ezért megerősítették a tetőt és a kormányművet az első tengely mögé helyezték, hogy megvédjék a vezetőt frontális ütközés esetén. A kezelőszervek a kormányhoz közel helyezkedtek el és a szélvédő törésbiztos üvegből készült, balesetnél pedig kipattant a helyéről.
Az O-335 kódú 5,5 literes, hathengeres motort az Air Cooled Motors helikopterekhez tervezte, eredetileg léghűtéses, de a Tuckerbe már vízhűtéssel került. A gyári adatok szerint 166 lóerőt és 504 Nm nyomatékot tud.
A teljesítménymérés szerint a 72 éves Tucker 116 lóerőt és 287 Nm nyomatékot tud keréken mérve. A veszteséggel számolva (kb. 20%) pedig főtengelyen úgy 145 lóerőt és 359 Nm nyomatékot tudhat. Ennyi idősen ez meglehetősen szép eredmény.
Nézd meg videón is a mérést!