Míg a BMW-nél a mild-hybrid hajtás és a konnektorról tölthető változatok kerültek előtérbe, addig az Alpina a másik végéről fogta meg a frissített 5-ös BMW-t. Persze, a kis manufaktúra 5-ösébe is rendelhető hatalmas érintőképernyő és az összes asszisztens, amit ma adhat egy BMW. Nem marad el a beszéd- és gesztusvezérlés sem, de a B5-ös és D5 S-ekben inkább a vezethetőségen és a teljesítményen van a hangsúly.
621 lóerőt és kereken 800 Nm nyomatékot ad le a B5-ös 4,4 literes, biturbó V8-as motorja, amivel a négyajtós limuzin 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a Touring modellnek ez 2 tizeddel lassabban megy. Előbbi 330 km/órás végsebességet tud, a praktikusabb változat pedig 322-vel száguldhat. Az Alpina 5-ösök alatt áthangolt xDrive összkerékhajtás és sport kipufogórendszer van. Rendelhető hozzájuk önzáró differenciálmű a hátsó tengelyre.
Három turbó lélegezteti a 3 literes, sorhatos dízelt a D5 S-ben, ebből 408 lóerőt hoztak ki és 800 Nm nyomatéka van. A szedán 4,4, a Touring pedig 4,6 másodperc alatt futja a 100-as sprintet. Mindkettő végsebessége valamivel 280 km/óra feletti. A B5 és D5 modellek alatt is elöl 395 mm-es, hátul 398 mm-es féktárcsákat szerelnek. Opcióként kínálják a nagyteljesítményű kompozit tárcsákat, ami jobb termodinamikai tulajdonságokat és közvetlenebb pedálérzetet ad.