Az ilyen és ehhez hasonló egyedi autók visznek igazi színt a közlekedésbe. Ez a Twingo nem akar lámpától lámpáig gyorsulni, nem akar pályanapokra járni, szimplán az a célja, hogy mosolyt csaljon az arcokra és feldobja a napod.
A cikk végén pedig kiderül, mi is az a Carantén
Innen olvasónk mesél
1995-ös évjáratú a Twingo, amelyet még a régi láncos, 1,2 literes motorral szereltek. Sajnos nem garázsban tartották így a műanyagok és a fényezés is csúnya volt amikor hozzám került.
Az első átalakítás egy – 40/-40 ültetőrugó volt és találtam hozzá szép állapotban 13×7-es Intra Twingo felniket. Ezután a karosszériát javíttattam meg és a gyári színét kapta vissza. Ahogy teltek az évek egyre több átalakítás történt. Gyári panoráma üvegtető, bőr kagylóülések, oldható, mélyagyas kormány, facelift Twingo-lökhárítók és műszerfal. Nem tetszett a gyári szürke beltér ezért le lett fújva feketére.
A levegős futómű három éve került a kocsi alá. Hátsó üléssor ki lett szerelve, a helyére került a mélynyomó, erősítő és az airride elektronikája.
Véletlenül találtam rá egy mondhatni ritka felnire, tudomásom szerint egy szett van belőle az országban, de sajnos kupak nem volt hozzá, így azt saját magam készítettem el.
A hátsó szárny elég megosztó lett, vegyes érzelmekkel fogadták az emberek. Itthon nem igazán ismerik még ezt a stílust. Természetesen a szárny mellé voltak még terveim, de nem valósult meg. Műszaki vizsgára csak a lökhárítók, a műszerfal és a panoráma üvegtető maradhatott.
Régóta kerestem hozzá sötét bőr initiale üléseket. Hihetetlen milyen nehéz ilyen cuccokat találni hozzá, ha van is akkor is hibás…
Renault Twingo röviden
A Renault Twingo formája olyannyira kortalan, örökifjú, bájos, hogy még a legelső, 1992-es széria sárga indexes példányai sem hatnak öregnek a forgalomban. Valahogyan még a fényezésük sem mattult úgy meg, mint sok kortárs kisautónak. Gondoljunk csak kortársára, a B-Corsára. Na ugye.
A Renault Twingo dizájnja az 1986-os W60, illetve a későbbi X60-as prototípusokon formálódott (a fenti kép egy ’87-es tanulmányrajz), mire a ’92-es párizsi szalonra elkészült a végleges kivitel. Mókás színeivel, hatalmas üvegfelületeivel annyira barátságos kisautó lett belőle, hogy még a hihetetlenül tágas, okosan kialakított utastér sem kellett volna feltétlenül a sikerhez.
Kizárólag benzinmotorral gyártották a Renault Twingót, egyszerre mindig csak egy blokkal. Az első négy évben 1239 köbcentis, központi injektoros négyhengeres került bele – ez a motor is elmozgatja a Twingót, de ha lehet, érdemes a takarékosabb és valamivel izmosabb későbbi konstrukciót keresni a használtautó-piacon. ’96-ban ugyanis 1149 köbcentis, hengerenkénti befecskendezős blokkot kapott a kisautó, ebből készült aztán 16 szelepes hengerfejjel a 75 lóerős csúcsváltozat. Ennél erősebb gyári Twingo sosem volt – ebből is látszik, hogy mennyire nem csak a technika a döntő abban, hogy egy autó sikeres lesz-e vagy sem.
A Twingo a 90-es évek elejére egyre sikeresebbé váló egyterűek koncepciója szerint készült, csak pár számmal kisebb méretben. Meghatározó a kabinban a sínen tologatható hátsó pad, külön-külön ledönthető háttámláival. Az utastér könnyedén variálható, aszerint, hogy négy kosaras menne a kocsival edzésre, vagy apa-anya-gyerek menne sok csomaggal a nagyihoz.
Mi ez a Carantén?
Ez a Vezess új közössége, amely Facebook-csoport formájában kelt életre. A koronavírus miatt autógyárak álltak le, versenyek, kiállítások, találkozók maradnak el. Eközben személyes életünk is megváltozik, társadalmunk felelős tagjai, ha nem szükséges, ki sem mozdulnak otthonról, nem mennek közösségbe. Ám ettől függetlenül az autókat továbbra is imádjuk.
A Carantén azért született, hogy megmutathassátok verdáitokat, aktuális projektjeiteket vagy kedvenceiteket egymásnak, és olyan témákkal töltsétek el az időt, ami a legjobban érdekel titeket. Küldjétek a képeket, videókat, leírásokat, hadd lássák mások is, mi parkol a garázsban, a ház előtt vagy az udvaron! Jöhetnek az aktuális történetek, tippek, trükkök, tanácsok vagy korábbi kalandok – amíg újra szabadon hajthatunk!
CSATLAKOZZ ÉS MUTASD TE IS A VERDÁD!