Az eredeti Mini Sir Alec issigonis tervei alapján készült és kifejezetten innovatív autónak számított a kis méretével és az ehhez képest tágas utasterével. A keresztmotoros, elsőkerék-hajtású elrendezés megengedte, hogy az autó 80%-a tényleg hasznos tér legyen.

Az alig több mint 3 méter hosszú, legfejjebb 700 kilós autó rengeteg rajongót szerzett magának és számtalan változata létezik. Ma nem csak veteránként találkozni vele, hanem már elektromos hajtásút is készítettek belőle. Meg olyan félelmetes gépeket, mint ez az 500 lóerős itt.

A kaliforniai tuningcég, Gildred Racing alkotta meg a Super Cooper Type S-t egy 1974-es Mini Cooperből.

Eszeveszett összegbe kerül az 500 lovas Mini 1

A tunerek kivették a Mini eredeti négyhengeres motorját és inkább a hátsó ülések helyére tették az Acura CL Type S-ből származó V6-os blokkot. A 3,2 literes motor eredetileg 260 lóerőt tudott, de turbófeltöltővel már 500 lóerőt és 520 Nm nyomatékot ad. 

A Mini 13 colos felnijei mögé ezért 4 dugattyús Wilwood fékek kerültek, ami nem árt egy olyan autóban, ami nagyjából 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

A beltérbe sportkormány és két Recaro LX ülés került. A szórakoztatórendszer pedig egy Apple iPad Pro lett.

46,5 millió forintnak megfelelő összegért mindössze 10 darabot készítenek belőle.

Eszeveszett összegbe kerül az 500 lovas Mini 13