1960 októberében mutatták be a London Motor Show-n az Aston Martin DB4 GT Zagato-t, melyet Ercole Spada tervezett és 45 kg-mal lett könnyebb a DB4 GT-nél. Főleg annak köszönhető, hogy kisebb – és aerodinamikusabb – karosszériát tervezett, nem kellettek az autóra lökhárítók, az egyes elemeket alumíniumból készítették és Perspex ablakokat használtak. Legalább ennyire gyönyörű autó az ötvenedik évfordulóra készített V12 Zagato is.

Csodás ritkaság az Aston Martin V12 Zagato 1

64 darabot készítettek belőle, tehát elképesztő ritkaság és egy olyan rangos eseményen mutatták be, mint a Villa d’Este-nél tartott Concorso d’Eleganza autószépségverseny, ahol rögtön elnyerte a Koncepcióautók és prototípusok formatervezési díját. Rövid túlnyúlásaival, a jellegzetes dupla púpos tetejével és a Zagatora jellemző ablakvonallal tökéletes modern átirata a DB4 GT-nek.

Csodás ritkaság az Aston Martin V12 Zagato 25

64 példány készült az Aston Martin V12 Zagatoból, ez itt viszont a két előszériás darab egyike. Ezekkel turnéztak különböző eseményen és mutatták be a vevőknek. Különlegessége, hogy ellentétben a széria Zagatokkal, ennek nem alumínium és karbon karosszériája van, hanem teljes egészében kézzel készült alumínium. Eredetileg titánium szürke metál színben, később azonban egy gyűjtő kérésére Aston Martin Racing zöldre fényezték az autót.

Csodás ritkaság az Aston Martin V12 Zagato 26

5,9 literes, szívó V12-es motorja több mint 510 lóerős és 570 Nm nyomatéka van, hozzá hatsebességes kéziváltó csatlakozik. A Zagato 4,2 másodperc alatt futja a százas sprintet és 300 km/óra feletti a végsebessége.