A holland Youngtimer Touring Car Challenge nevű sorozatban bármilyen autóval elindulhatnak a vállalkozó kedvű emberek, akik megengedhetik maguknak egy versenyzésre épített autók fenntartását. Az ilyen jellegű megmérettetéseken természetesen az olyan klasszikusok dominálnak, mint a Porsche 944, a Ford Mustang, a Chevrolet Corvette, az Alpine A310 vagy az Alfa Romeo Giulia.
Az YTCC mezőnyében azonban csak az számít ha a versenygép a 60-as, 70-es vagy a 80-as években készült. Ennek köszönhető, hogy a mezőnyben egy Volkswagen Golf és egy Lada 2105 is található, de a legnagyobb kuriózumot mégis két Trabant jelenti. A keletnémet származású autók nem tartoznak a leggyorsabb résztvevők közé, a legtöbbször valahogy mégis sikerül más versenyzők előtt végezniük.
A legtöbb versenyen az 1-es és 2-es rajtszámot viselő 601-eseket a biztonsági előírásoknak megfelelően becsövezték. A fellelhető leírások szerint a zwickaui gyárat 1972-ben elhagyó gépek 26 lóerősek, ami nem hangzik túl combosan, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy a hat mázsás szerkezetnek olyan helyeket kell meghódítania, mint a Spa-Francorchamps versenypályán található Eau Rouge-Raidillon kanyarkombináció, mely a mai napig a Forma-1-es versenynaptár egyik legnehezebb kanyarjának számít.
Habár Spában a leggyorsabb Trabi csúcssebessége 103,9 km/óra volt (összehasonlításképpen, a leggyorsabb Porsche 219,5 km/órával haladt a mért ponton), ez is bizonyítja, hogy nem feltétlenül kell rengeteg erő a szórakozáshoz.