Reméljük, csak nagyon keveseket fogadott ez a látvány a hétvégén, amikor hatalmas mennyiségű eső szakadt villámgyorsan az országra. Az alábbi fotók nem itthon készültek, de remekül mutatják, hogy milyen pusztítást tud végezni az áradás az autónkkal, ha rosszkor voltunk rossz helyen.

Nézz elázott autóbelsőket, és zokogj 2

Ha ez a víz tiszta víz lenne, még nem is lenne akkora a baj, de általában mindenféle szerves és szervetlen hordalék is jön a vízzel. Ettől lesz rettentő büdös a szőnyeg, az ülések szivacsa, és ezt a bűzt talán soha nem lehet teljesen megszüntetni. És ezek a sárrögök őrzik meg jó sokáig a nedvességet az üregekben, amitől sokkal nagyobb mértékben halad majd előre a korrózió.

Nézz elázott autóbelsőket, és zokogj 3

Az elektronikai egységeknek, rádiónak, navigációnak, kis villanymotoroknak pedig valószínűleg mind végük lesz, ha vízbe merülnek. Pláne, ha áram alatt is voltak, márpedig ha a tulaj nem vette le az akkusarut, mielőtt jött a víz, tutira áram alatt is volt a legtöbbjük, amolyan stand-by módban.

Nézz elázott autóbelsőket, és zokogj 4

Ha pedig netán az ablak is nyitva maradt, még siralmasabb a helyzet

Nézz elázott autóbelsőket, és zokogj 5

A bátorság és a hülyeség között vékony a határ, próbáld meg nem átlépni

a videó a hirdetés után indul

Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha már az ajtótömítésig felér a víz, akkor, bár mi szárazon maradunk odabent, a kormányművet, féltengelycsuklókat megmostuk, ezeket illik átnézni, újrazsírozni, amint lehet. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, vagy kiszakítja a blokk oldalát.

Ha mégis muszáj átvágni magasabb vízen, és teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a víz nem éri el a szívócsövet, lassan menjünk és egyenletes tempóban. Ha gyorsítunk vagy hintázik az autó, akkor ugyanis hullámok keletkeznek, amelyek már magasabbra csapnak, mint a vízszint.

Végül pedig egy igazi klasszikus

Suzuki vs. csőtörés