1984 októberében kezdtek neki az első BMW M5-ös gyártásának, a premierjét pedig az 1985-ös Amszterdam Motor Show-n tartották. Megjelenésekor ez volt a leggyorsabb szériagyártású szedán a világon. Bár a szériagyártás az M5-ösnél még egészen mást jelentett, hiszen az 535i alapokra építették az autót, javarészt kézi összeszereléssel a BMW Motorsport gyárában, a mücheni Preussen strassén.

Ilyen egy klasszikus német sportlimuzin 1

Úgy tartják, az E28 M5 volt a BMW első igazi sportlimuzinja. Mert olyan általánosságban vett sportlimuzinból korábban is volt pár, hiszen már a Neue Klassénak is akadt kifejezetten sportosabb változata és ott volt az afrikai 530 MLE is. Az első vérbeli M5-nek viszont a pletykák szerint a turbós 745i ágyazott meg. A feltölött 7-esben utazó igazgató testőreinek kellett egy kisebb, kevésbé feltűnő autó, ami tartja a lépést a nagy limuzinnal.

Ilyen egy klasszikus német sportlimuzin 33

M88/3, ez a kódja annak a hengerenkénti pillangószelepes, 3,5 literes sorhatos motornak, melyet az M635-ösből örökölt az M5. Nem mellesleg ennek korábbi változata hajtotta a középmotoros M1 sportautót. Az M5-ben 286 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 340 Nm nyomatéka van 4500-tól. Hozzá ötsebességes váltó csatlakozik és akad benne sperr is.

Ilyen egy klasszikus német sportlimuzin 34

Ma az M5-ös szerényebbik változata is 600 lóerős, irgalmatlanul gyors (3,4 másodperc a 0-100) és nem is egy könnyed darab (1 970 kg). Ezzel szemben az E28 szinte légies jelenség. Az 1986-os M5 picit több, mint 1,5 tonna és 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége valamivel 250 feletti.

Ilyen egy klasszikus német sportlimuzin 35

Elegáns fekete fényezésével és bordó bőr belsejével (még a kormányoszlop és a műszerfal is bőrkötéses) igazi klasszikus darab ez, amit a Sotheby’s kínált (30 millió forint feletti áron kelt el). Pont olyan, amilyennek az M5-öst eredetileg tervezték, szolid és erős.