A vádlott május 27-én az M0-s autóúton a Megyeri híd irányából az M3-as autópálya felé tartott, amikor a fóti elágazásnál utolérte az előtte szabályosan közlekedő járművet. Többször felvillantotta a távolsági fényszóróját, hogy a sértettet gyorsabb haladásra vagy lehúzódásra bírja. A másik autós azonban nem változtatott a sebességén és nem tért át a mellette lévő forgalmi sávba sem, ezért a vádlott a Fót irányába kanyarodó forgalmi sávba váltott, elhaladt a sértett mellett, majd szabálytalanul megelőzve visszatért elé, és erősen fékezett. Az ütközés elkerüléséhez a másik autó vezetője is fékezésre kényszerült.

Egész pontosan így történt a dolog, ahogy azt korábban már a Vezess is megírta:

A vádlott ezután újra áttért a külső forgalmi sávba, autóját folyamatosan a sértett autója felé kormányozta, hogy a szalagkorlát felé szorítsa. A bíróság szerint a vádlott azzal, hogy indokolatlanul erős fékezésre kényszerítette a másik autó sofőrjét, és szabálytalanul használt egy forgalmi sávot, közvetlen veszélynek tette ki a sértettet.

A Dunakeszi Járásbíróság közúti veszélyeztetésben mondta ki bűnösnek a vádlottat, 325 ezer forint pénzbüntetésre ítélte és egy évre eltiltotta a járművezetéstől. Az ítélet ellen a vádlott védője fellebbezett, ezért az nem jogerős.