Ha az autó paramétereit nézzük, akkor az 1988-as gyártás, és a kivitel nem ad okot a hárommilliós vételárra, az állapot pedig nyilván a személyes megtekintés alkalmával mérhető fel igazán. Annyi biztos, hogy ez a Wartburg 353-as OT-rendszámmal, múzeális minősítéssel, makulátlan állapotban várja új gazdáját, akinek nem kell lakatost, gyári alkatrészeket vadászni, mindent megkap egy csomagban. 

Eladó restaurált veterán Wartburg 353 személygépkocsi. Érvényes magyar okmányokkal, friss műszaki és veterán vizsgával, üzem/járóképesen. A gk. a Muzeális Jellegű Jármű Vizsgálaton és a műszaki vizsgán megfelelt, a Muzeális Jármű Regiszterben regisztrálva lett. Az autó indítható, menetképes. Az autó 28000 km-t futott. Első magyarországi forgalomba helyezése óta a család tulajdonában van. Minden dokumentum rendelkezésre áll. A veterán és a műszaki vizsgára műszakilag, esztétikailag teljes körűen restaurálva lett.”

Ez ma itthon a legdrágább eladó Wartburg 1 Ez ma itthon a legdrágább eladó Wartburg 2 Ez ma itthon a legdrágább eladó Wartburg 3 Ez ma itthon a legdrágább eladó Wartburg 4 Ez ma itthon a legdrágább eladó Wartburg 5

Wartburg 353

1966-ban jelent meg a „kocka” Wartburg, először 1000-es, majd 353-as típusjelzéssel. Az autón ezután már csak kisebb fejlesztések következtek, 1975-től a „353W” (Weiterentwicklung, továbbfejlesztés) már 50 lóerőt tudott, kormányváltós mellett padlóváltós is lett, elöl tárcsafékek lassították, a hátsó fékkörbe pedig terhelésfüggő fékerőszabályzó került.

Az addig alkalmazott dinamót generátorral váltották fel. 1985-ben a DKW-örökségként a motor mögé épített hűtőt a motor elé helyezték át, és a vízpumpatengelyre mereven szerelt ventilátort villanymotoros, hőkapcsolós váltotta. A kétütemű Wartburg 353-ast egészen 1988-ig gyártották.