Mind az 52 példányt előre elkapkodták az egyedi autókra vágyó tehetősek vagy éppen a befektetési céllal vásárló spekulánsok. Pedig az 1986-os Genfi Autószalonon az Aston Martin V8 Vantage Zagatóról nem láttak mást, mint egy grafikát. A ’60-as évek DB4 GT Zagatója nyomán ismét a neves milánói karosszériaműhelynél született meg a ’80-as évek legmerészebb Aston Martinja.

A 80-as évek legmerészebb Aston Martinja 1

Közel 157 ezer dolláros áron kínálták az autót, de pár év múlva már 450 ezerért cseréltek gazdát a példányai. Ezt az autót például újonnan rendelte a katari királyi család egyik tagja 1986 novemberében, és egyike azon 20 példánynak, melyek balkormányosak. Az autót aztán 1987-ben vettek át és két évvel később egy baleset után visszaszállították az Aston Martinhoz. Mivel strukturálisan is komoly sérüléseket szenvedett, ezért gyakorlatilag újból megépítették az alumínium karosszériás V8 Vantage Zagatót.

A 80-as évek legmerészebb Aston Martinja 29

1990 augusztusára készültek el vele, és a korábbi szürke helyett már fekete színűre fényezték, a belteret pedig fehér bőr borítja. A korszak Aston Martinjaihoz hasonlóan kevésbé vérpezsdítő a beltér, de a hatalmas üvegfelületek és a vékony oszlopok miatt pazar a kilátás.

A 80-as évek legmerészebb Aston Martinja 30

Motorja Tadek Marek 5,3 literes Lagonda V8-asának átdolgozott változata, melyből négy duplatorkú Weber karburátorral 432 lóerőt és 536 Nm nyomatékot hoztak ki. Hozzá ötgangos ZF váltó és önzáró differenciálmű csatlakozik. Adtak a Zagatónál az aerodinamikára (például NACA beömlők vannak a gépháztetőn), ezért az Aston Martin megfutja a 300 km/órás sebességet is. 

A 80-as évek legmerészebb Aston Martinja 31