A legtöbben még a Forma-1-ből emlékezhetnek Mark Webberre, igaz, az ausztrál mind a mai napig visszatérő vendégnek számít a paddockban, televíziós szakértőként. Miután 2013 végén elhagyta a Red Bullt, a Porschére és az endurance-világbajnokságra (WEC) esett a választása, 2015-ben világbajnokká koronázták.

Az ausztrál visszavonulását követően is megőrizte jó viszonyát a stuttgarti gyártóval, annak nagykövete lett, s miután a karantén révén több ideje maradt az interneten szörfölni, tervezett magának egy Porsche Taycant. Koncepciójában az élvonalbeli esztétika és egy jókora adag luxus ötvöződik.

Ilyen Porschét tervezett magának Mark Webber 1

„Nem könnyű jól konfigurálni egy olyan autót, mint a Taycan. Az autónak ugyanis alapvetően van egy nagyon letisztult megjelenése, tehát eléggé alulértékeltem a dolomitezüst fényezéssel. Rendkívül hagyománytisztelő és konzervatív vagyok, ha színekről van szó” – mesélt választásáról monacói otthonából.

A 43 éves ausztrál panorámatetővel, Carbon SportDesign csomaggal, 21 colos Taycan Exclusive kerekekkel, valamint feketére fújt féknyergekkel dobná fel a Taycant. Az intenzívebb vezetési élmény érdekében a Porsche Dynamic Chassis Control Sport opciót is rendelne, amivel mérsékelni lehet a karosszéria dőlését.

Ilyen Porschét tervezett magának Mark Webber 2

Ami meg a belsőt illeti, a fekete-palaszürke Alcantara-ülések dukálnak az esetében, amik egyébként minden Porsche 911-esében megtalálhatóak.

„Talán a motorsportban szerzett, szép emlékeim miatt van ez, de nekem az Alcantara egyet jelent a gyorssal. Igaz, melegebb idő esetén könnyebben fel is melegszenek, éppen emiatt választottam hűthető üléseket” – magyarázta.

Ilyen Porschét tervezett magának Mark Webber 14

Mi a Taycan?

A Porsche első, tavaly megjelent villanyautója. A Turbo S 751 lóerőre (560 kW) képes 1050 Nm nyomaték leadása mellett. Majd’ 2,3 tonnás tömege ellenére 2,8 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 kilométer/órára, végsebessége 260 kilométer/óra. Egy töltéssel nagyjából 400 km-t tud megtenni.

Néhány hónappal ezelőtt a Vezess is kipróbált egy Porsche Taycant – igaz, nem pont egy ilyet, hanem egy 4S-t. Akkor újautó-tesztünk itt olvasható el: