A legtöbben még a Forma-1-ből emlékezhetnek Mark Webberre, igaz, az ausztrál mind a mai napig visszatérő vendégnek számít a paddockban, televíziós szakértőként. Miután 2013 végén elhagyta a Red Bullt, a Porschére és az endurance-világbajnokságra (WEC) esett a választása, 2015-ben világbajnokká koronázták.
Az ausztrál visszavonulását követően is megőrizte jó viszonyát a stuttgarti gyártóval, annak nagykövete lett, s miután a karantén révén több ideje maradt az interneten szörfölni, tervezett magának egy Porsche Taycant. Koncepciójában az élvonalbeli esztétika és egy jókora adag luxus ötvöződik.
„Nem könnyű jól konfigurálni egy olyan autót, mint a Taycan. Az autónak ugyanis alapvetően van egy nagyon letisztult megjelenése, tehát eléggé alulértékeltem a dolomitezüst fényezéssel. Rendkívül hagyománytisztelő és konzervatív vagyok, ha színekről van szó” – mesélt választásáról monacói otthonából.
A 43 éves ausztrál panorámatetővel, Carbon SportDesign csomaggal, 21 colos Taycan Exclusive kerekekkel, valamint feketére fújt féknyergekkel dobná fel a Taycant. Az intenzívebb vezetési élmény érdekében a Porsche Dynamic Chassis Control Sport opciót is rendelne, amivel mérsékelni lehet a karosszéria dőlését.
Ami meg a belsőt illeti, a fekete-palaszürke Alcantara-ülések dukálnak az esetében, amik egyébként minden Porsche 911-esében megtalálhatóak.
„Talán a motorsportban szerzett, szép emlékeim miatt van ez, de nekem az Alcantara egyet jelent a gyorssal. Igaz, melegebb idő esetén könnyebben fel is melegszenek, éppen emiatt választottam hűthető üléseket” – magyarázta.
Mi a Taycan?
A Porsche első, tavaly megjelent villanyautója. A Turbo S 751 lóerőre (560 kW) képes 1050 Nm nyomaték leadása mellett. Majd’ 2,3 tonnás tömege ellenére 2,8 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 kilométer/órára, végsebessége 260 kilométer/óra. Egy töltéssel nagyjából 400 km-t tud megtenni.
Néhány hónappal ezelőtt a Vezess is kipróbált egy Porsche Taycant – igaz, nem pont egy ilyet, hanem egy 4S-t. Akkor újautó-tesztünk itt olvasható el: