Amikor még nem gyűrődési zónákról és puha, gyalogosvédő plasztikról, légzsákokról szólt az autóipar, akkor is próbálkoztak a biztonság fokozásával. Az ütközés erejét a XX. század közepén a víz bevetésével próbálták csökkenteni.

Érdekes, hogy a találmány többször, több helyen is felütötte a fejét, de széles körben sosem terjedt el. A lényege minden megoldásnak ugyanaz volt, a lökhárítókra vízzel töltött puha tartályokat szereltek, amelyekből ütközéskor a megfelelő erőre eresztő dugókon keresztül kiömlött a víz. 

Az egyik leghíresebb a Rich-féle amerikai termék volt, ami 1967-ben a Popular Science lapjain is felbukkant. Hatékonyságát akkoriban több demonstrációval próbálták bizonyítani, amikről filmfelvétel is készült. 

9/9/1968 – Water filled bumpers for cars!Here's a unique story for you! I can't find anything more on this story in our databases but I was able to find a story on this on line. I am guessing the inventor was here to demonstrate an early model of the device. https://www.automotive-fleet.com/146969/look-ma-no-dents-a-look-at-a-water-filled-bumper

Közzétette: Business & Media Archives of the Mahoning Valley – 2020. február 29., szombat

A rendszer inkább a vagyont, semmint az emberi életeket védte, ugyanis főleg városi koccanások során volt hatásos. Az ütközések, amelyek általában horpadás, karcolás, és biztosítói üggyel végződtek, a vizes bumszlikkal nem hagytak nyomot. 

Legalábbis ez volt a fő érv, és a rendszert tesztelő taxitársaságok tapasztalatai alapján nem is volt alaptalan. Több amerikai nagyvárosban, Portland, New York, San Francisco utcáin is tesztelték, és a javítási költségek, valamint a javítás miatti időkiesés is körülbelül a felére csökkentek. 

A dolog mégis elhalt, talán a formát rontó megjelenés (a kor krómozott ütközőin igen rútul hatottak a méretes, vízzel töltött gumitömbök),  talán a hibaként jelentkező vízszivárgás miatt,  vagy talán a feltaláló unokájának van igaza, aki a következő videót feltöltötte. Szerinte a kis volumen, és a forráshiány mellett a nagy gyártók, és a biztosítók jelentette ellenszél ölte meg a találmányt. Nekik nem kellett olyan megoldás, ami csökkenti a későbbi, javításokból fakadó szervizköltségeket.