1963-tól két éven át picikét több mint 1000 darab Aston Martin DB5-ös készült, de mind közül a BMT 216A rendszámú a leghíresebb, hiszen ezt használta a Sean Connery által alakított James Bond a Goldfingerben. Elképesztően nagy költségvetésből készült az 1964-es film, 3 millió dollárból forgatták le és ez látszik is rajta.

Minden idők leghíresebb autójának tengernyi kémcuccáért a filmben Q a felelős, a valóságban azonban a speciális effektekért felelős John Stears alkotta meg a kütyüket, amiből a DB5-ösbe jutott bőséggel. Komoly technológiai erődemonstrációt mutattak az irányjelző alól előbukkanó gépfegyverek és a füstgép is. Az Aston Martin DB5-öst golyóálló pajzzsal és kiugró lökhárítóbabákkal, valamint forgatható rendszámtáblával szerelték fel. A katapultülés pedig a kirobbanó tetőlemezen keresztül távozik.

A világ leghíresebb autója 2

Ez mind persze trükk és egyetlen autó sem tudta az összes funkciót, hiszen a forgatások során több DB5-öst használtak, attól függően, hogy melyik jelenetben milyen kütyüre volt szükség. Éppen ezért volt hatalmas kihívás a mérnököknek megcsinálni azt az Aston Martin DB5-öst, ami mindezt tudja. Ebben a James Bond-filmek speciális effektjeiért felelős Chris Corbould volt a segítségükre.

A világ leghíresebb autója 34

25 példány készül a Goldfinger Aston Martin DB5-öséből az angliai Newport Pagnellben és ez itt a Job 1, tehát az első legyártott darab. Ezzel nem csak megszületett James Bond autója, hanem 55 év után újra gyártanak DB5-öst, ami hihetetlen. Minden autó kivétel nélkül a Silver Birch nevű ezüst árnyalatot viseli és a lehető legeredetibb formátumú. A bekerülő okosságok és a biztonság érdekében azért pár módosítást végeztek rajta.

A világ leghíresebb autója 35

4 literes, soros, hathengeres motor repíti az alumínium karosszériás DB5-öst. Három SU karburátorral 290 lóerőt és 390 Nm nyomatékot tud, amivel eredetileg a 230 km/órát is megfutotta az Aston Martin. 5 sebességes ZF kézi váltó és mechanikus sperr van alatta, tehát látványos driftben lehet vele elhagyni az összecsapás helyszínét. Már csak azért is érdemes vele gyorsan meglépni, mert ezek az 1 milliárd forintos DB5-ösök nem helyezhetőek forgalomba:

a videó a hirdetés után indul