A japánok imádják tökéletesre faragni autóikat. Lelkük mélyén valószínűleg pokolba kívánják az egyre rövidebb modellciklusokat, és legszívesebben 15-20 évig fényesítenék, csiszolgatnák ugyanazt a konstrukciót. Erre jó példa a Nissan GT-R, amiből már ki tudja, hány verzió született, de azért a Hondánál sem alszanak. 

Most a Honda Civic Type-R-t fésülték át, és készítettek el egy limitált szériát, amit nem meglepő módon „Limited Edition”-nak kereszteltek el. Az újoncnak mindössze 2 percre és 23,993 másodpercre volt szüksége, hogy körbeérjen a legendás suzukai aszfaltcsíkon – ennél gyorsabban sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású autónak még nem sikerült teljesítenie a távot.

A Honda Civic a leggyorsabb elsőkerekes autó Suzukában, még a Ferrari F40-est is veri 1

Ezzel 1,5 másodpercet ver a Renault Megane R.S. Trophy-R kivitelére, de olyan autókat is megelőz az örökranglistán, mint a legendás Ferrari F40 (2:25,3), vagy az F50 (2:26,5). Igen, itt tart az autó, és abroncsgyártás, 320 lóerő, 400 Nm nyomaték, négy hengerrel, elöl kaparva veri a régi szupersport legendákat. 

A Honda Civic a leggyorsabb elsőkerekes autó Suzukában, még a Ferrari F40-est is veri 2

A Civic Type R Limited Edition modellből csupán 100-at értékesít a márka Európában, a pályahasználatra optimalizált autó különlegességét leginkább a megfelelő helyeken végzett súlycsökkentés adja. A rugózatlan tömeget például 10 kilogrammal sikerült csökkenteni a 20 colos, kovácsolt BBS felniknek köszönhetően, de kihagyták a fedélzeti szórakoztató rendszert, némi hangszigetelést, és a klímát is (!), így összesen 47 kilogrammot sikerült lefaragni az össztömegből. 

A rekord ennek a pár ledobott kilónak, és a kifejezetten pályahasználatra fejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsoknak köszönhető, de azért az adaptív futómű reakcióidején is hangoltak hajszálnyit a japán mérnökök.