Több mint ötméteres hosszával, háromméteres tengelytávjával és kétméteres szélességével a Dodge RAM mindenképp feltűnést kelt az európai utakon, függetlenül attól, milyen motor dolgozik az orrában. Ezek nálunk, az öreg kontinensen inkább hobbiautók, semmint munkagépek, így a hazai kínálat java is az erősebb V8-asok közül kerül ki, rengeteg 400 lóerős darab keres új gazdát.
Viszont ha valaki nem akar beállni a sorba, és holmi nyolchengeres tucatautóval hozni-vinni a cementeszsákokat, faanyagok, miegyebet, annak is van megoldás. Németországban pont akad eladó Dodge RAM SRT-10, ami gyakorlatilag egy viperamarta dühös bika négy keréken.
Orrában ugyanis a a Viper V10-es, 8,3 literes, 500 lóerős motorja dolgozik, melynek hegyeket mozgató 712 newtonméter a csúcsnyomatéka. Már az érték is szédítő, de az még inkább, hogy ennek a csúcsértéknek a kilencven százalékát 1500-5600 közötti fordulatszám-tartományban képes teljesíteni.
Ezért tud a 2,3 tonnás tömeg ellenére sportautókra jellemző gyorsulást produkálni, a monstrum öt másodperc körül már 100 km/órás sebességgel hasítja a levegőt, amit folytathat egészen a 240 km/órás végsebesség eléréséig.
Az erő hátsó kerekekhez való juttatásáról a Dodge Viper SRT-10 hatsebességes kézi váltója gondoskodik. A kellő kanyarsebesség elérése érdekében a teljes futóművet átalakították. A módosításokon kívül többek között lejjebb került a karosszéria, kicserélték a rugókat és Bilstein gátlók kerültek a régiek helyére.
A feljavított aerodinamikájú modell 2004-ben a világ leggyorsabb sorozatgyártású pickupjaként (248,8 km/h) Guinness-rekorderré vált. Három év alatt csaknem tízezer darab készült az akár ötszemélyes kivitelben is megvásárolható haszonjárműből.
Most egy ilyen brutális platós keres új gazdát 30 ezer euróért (kb. tízmillió forint) Németországban, 49 500 kilométeres futásteljesítménnyel, utólagosan beépített gázrendszerrel, megkímélt állapotban. Ennyi pénzért megkapjuk a kor olcsó műanyagokkal teletömött, igénytelen, amerikai belterét, a 18-30 literes átlagfogyasztást, és a Dodge Viper hajtásláncát, ami valljuk be, felülírja a mindennapok gyakorlati negatívumait.