1963 közepén már elkészült az első Ford Bronco agyagmodellje, amivel a Jeep CJ-5 és az International Harvester Scout vásárlóira pályáztak. Az ötlet a Ford termékmenedzserétől, Donald N. Frey-től érkezett és Paul G. Axelrad tervezte meg. Aztán 1964 februárjában Lee Iacocca hagyta jóvá a gyártásra érett Bronco-t, a következő évben pedig megindult a megfizethető árú polgári terepjáró termelése.
Annak érdekében, hogy a fejlesztési költségek a lehető legalacsonyabbak maradjanak, a mérnökök arra törekedtek, hogy már kész Ford alkatrészekből állítsák össze a Bronco-t, mely újonnan fejlesztett létravázra került. A karosszéria viszont már egyszerű, sajtolt acélból készült és mindkét oldali ajtó egészen addig azonos, amíg rá nem fúrják a zsanérokat. Az üvegfelületek mind síkok.
2,8 literes, sorhatos motorral kezdték el árulni a Bronco-t, mely a Ford Falcontól származik és 105 lóerős teljesítménye miatt is lett népszerű a 289 köbhüvelykes (4,7 literes) V8-as, mely 150 lóerővel és több mint 380 Nm nyomatékkal már jóval kellemesebben mozgatta az összkerekes terepjárót. A kezdeti lelkesedést aztán a közúton jobban mozgó Chevrolet Blazer, a Jeep Cherokee és az International Scout II törte meg, ekkor kezdtek el esni a Bronco eladásai.
2195 dolláros áron kezdték el árulni a Ford Bronco-t, mely mai értéken úgy 5,6 millió forintnak felel meg. A kiegészítők többségét, mint például vonóhorog, CB rádió, fordulatszámmérő és csörlő, a márkakereskedésekben szerelték az autóba. Ma egy patika állapotú, első generációs Bronco több mint 20 millió forintos érték.