Ha valami egészen biztosan rengeteget fejlődött az autóiparban, az az anyagismeret. Ennek köszönhetően már tényleg versenyautóhoz mérten hegyes gépek kaphatnak rendszámot és használhatóak egynél többször is. A Porsche 911 GT2 RS 3,8 literes, hathengeres boxermotorjából például két turbóval 700 lóerőt facsartak ki. Mindez részben azért van, mert a dugattyúit 3D nyomtatóval készítik.
Messze még a 3D nyomtatás csúcsa, de már így is egészen hihetetlen holmikat képesek előállítani vele. Részletesebb tervezést és kevesebb feleslegesen elhasznált anyagot is jelent a technológia, amit a Mahle és a Trumpf a Porschével közösen alkalmazott. Rétegenként épül fel a GT2 RS motorjába szánt dugattyú, amit nagy tisztaságú fémporból készítenek. Itt egy lézersugár melegíti fel és olvasztja a porfelületet az alkatrész formájának megfelelően.
Ezzel sokkal pontosabban optimalizálhatják a dugattyút a rá ható erőkre és hűtőcsatornákat alakíthatnak ki benne. Ráadásul a kovácsolt dugattyúknál 10%-kal könnyebb a 3D nyomtatással készült változat. Így növelhető a motor fordulatszáma, csökkenthető a dugattyúk hőmérsékleti terhelése és optimalizálható az égés. Nagyjából 30 lóerő többletet jelent a teljesítményben.
Kagylóülés és különböző műanyag elemek is készülnek a Porschénél 3D nyomtató segítségével, de a Classic részleg is hasznát veszi, amikor egy olyan ritkasághoz kell alkatrészt gyártani, mint a 959-es. Most pedig nézd meg videón, hogy készülnek a 911 GT2 RS dugattyúi!