Angliában kevés kelendőbb autó volt a Ford Cortinánál a ’70-es években, ezt fejelték meg a versenypályán elért sikerekkel. Hasonló sikert vártak a Ford Sierrától is, mely szintén hosszmotoros és hátsókerék-hajtású, a különböző karosszériaváltozatok közül pedig mindenki megtalálta az életéhez legjobban passzolót. A Sierrák netovábbja pedig az RS Cosworth.
1983-ban nevezték ki a Ford Motorsport európai részlegének élére Stuart Turner-t, aki úgy látta, hogy nem versenyképes már a márka. A Sierrában viszont meglátta a lehetőséget, ezért felvette a kapcsolatot a GT40 projektben is részt vállaló Walter Hayes-szel. Az A csoportos homologizációhoz 5000 darab Sierra RS Cosworth legyártása kellett. Végül kicsit több lett, de a kereskedőknek még ez is kevés volt. Szerintük háromszor ennyi is elkelt volna belőle.
Nincs ablakmosó a hátsó szélvédőnél ezen az RS Cosworth-on és elsősegély dobozka sem volt benne, de a motor és a sebességváltó között van egy merevítő, mely csökkenti a vibrációt. Mert ez volt az az előszériás autó, mely nem csak reklámokban szerepelt, hanem a korabeli brit sajtó újságírói is ezt próbálhatták ki. A konkrét autó egyébként 1985. november 21-én készült el, kilenc hónappal a sorozatgyártás megkezdése előtt. Mindössze tíz darab ilyen jobbkományos, előszériás Sierra RS Cosworth készült.
Már a fejlesztés elején kikötötték, hogy az utcai változatnak nagyjából 180 lóerősnek kell lennie, a versenyre kész Sierra pedig legalább 300 lovas legyen. Ehhez képest a Cosworth 2 literes, négyhengeres turbómotorja több mint 200 lóerős lett, hozzá a Borg Warner ötgangos kézi váltója csatlakozik. Az 1,3 tonnás Ford Sierra RS Cosworth 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 240 km/óra.
110 000 kilométer van most az előszériás Sierra RS Cosworth-ban, amit 1994-ben brit tulajdonosa Új-Zélandra vitt magával, majd 2016-ban tért vissza Angliába és kapta meg az eredeti C357 HVW rendszámtáblát.