1962-ben jelent meg a Neue Klasse, mely nem csak kihúzta a BMW-t abból a financiális gödörből, amibe az 50-es évekre került , hanem megteremtette a sportos prémium autó arculatát is. Pár évvel később érkezett meg a kompaktabb és megfizethetőbb E10-es, vagyis a 02-es BMW, amiben szintúgy az M10-es, négyhengeres motorokat pakolták. Ebből született az első turbós BMW is.
Helmut Werner Bönsch, a BMW terméktervezési igazgatója és az M10-es blokk tervezője, Alex von Falkenhausen egy beszélgetés alkalmával azt fedezte fel, hogy mindketten pontosan ugyanazt a módosítást hajtották végre a 02-es BMW-n. A négyhengeres motor 2,0 literes változatát tették az autóikba. Hamar fel is terjesztették az igazgatóságnak, hogy gyártani kéne a 02-est ebben a formában, már csak azért is, mert Max Hoffman amerikai importőr is sportosabb változatot kért az autóból.
Pont az olajválság előtt, az 1973-as Frankfurti Autószalonon mutatták be a BMW első turbómotoros autóját, a 2002 Turbót, melyből aztán csak 1 672 példányt építettek. A 2,0 literes, M10-es blokkra egy KKK turbófeltöltő került, a motor kopogásának megakadályozására pedig 6,9:1-re módosították a kompressziós arányt.
5800-as fordulaton 170 lóerő jön ki a motorból, 4000-től pedig 245 Nm nyomatéka van. Az alig több mint 1 tonnás 02-es BMW kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/óra feletti a végsebessége. A sperr mellett piros dekoros műszerfallal és turbónyomás mérővel gazdagodott meg persze, sportülésekkel.
Elég könnyű azonosítani a 2002 Turbót, mert kizárólag Chamonix fehér és Polaris ezüst fényezéssel készült (utóbbiból kb. 600 darab lehet) és látványos sárvédő-szélesítések vannak rajta, hogy beférjenek alá a 13 colos kerekekre szerelt 185/70-es gumik. Az első splitterre tükrözve írták fel a nevét, hogyha közeledik a tükörben, akkor még olvasható legyen lehúzódás előtt.
Rettentően ritka, ezért 37,5 millió forintra becsli a makulátlan BMW 2002 Turbo értékét a Sotheby’s. Ennyiért már a modern átiratot, a BMW M2 CS-t is haza lehet gurítani.