Olvasónk küldte el a fotókon látható BMw E46 Touring hirdetését, mert úgy gondolta, hogy passzol „A nap hirdetése” rovatunkba. Nem tévedett, tökéletes alanyt talált.
Így szól a hirdetés
„Ha esetleg valaki szopni akarna, ezennel átadom a stafétát.
Eladóvá vált az autónk. Mondhatnám, hogy szeretett, de hazudnék, mert mióta 2016-ban megvettem csak a zsebemet üríttette. Írhatnám egyből a műszaki adatokat meg a kilométert, de inkább a végére hagyom, mert már az autó történetétől el fog menni a kedved attól, hogy megvedd. Az autót 2016-ban vettem Münchenben 300e km-el és gondolván, hogy azért olyan olcsó, mert a fényezése le van okádva. Hát nem. Az első hazaúton, mikor hoztam haza lábon, az autót az egyik magasnyomású cső megadta magát és a német határtól Bécsig olyan fekete füstöt okádott magából, hogy senki nem mert megelőzni, mert nem látta, hogy mi megy előtte ami ennyire füstöl.
Bécsnél csak azért hagyta abba a füstölést, mert leállt. Először azt hitte az autómentő, hogy a turbó szállt el de nem. Bécstől Sopronba vitettem az autót egy autószerelőhöz aki megállapította, hogy az autó azért állt meg mert a magasnyomású meghalt és kicserélte. Ez fájt 200 ezerbe. A baj, hogy az autó csak nem indult, ezért további teszteléseket ajánlott csilliárdokért, hogy kiderítse a bajt. Mivel elkért egy halom pénzt és az autó nem lett jó, úgy döntöttem, hogy inkább egy ismerős szerelőhöz hozatom haza az autót 250 km-re. A szerelő egyből megállapította, hogy jó hogy nem indul be, mert elszakadt a lánc. Hát jó, gondoltam jól keresek mert németbe dolgozok, essen neki és csinálja.
Közben kiderült hogy kellene új hengerfej stb. Minden alkatrészt a BMWnél vettem meg és küldtem haza az autóba. A végére 900 ropi lett ez az akció, de egy gondoltam, hogy mostmár van egy csúnya, de legalább jó autóm. Ezután 2x lett cserélve főtengely szíjtárcsa rajta. Majd természetesen meghaltak a porlasztók is, így mind a 4 fel lett újítva 250 ezerből. A szokásos futómű problémák, lengőkarok cserélve, valamelyik évente mert hát azt mondja a szerelő, hogy jók ezek az autók csak a futómű szar. Oké! Gondoltam ennyit beletettem már mostmár minden oké lesz. Aztán eljött a szép nap amikor úgy döntöttem, hogy veszek egy második autót, mert bővül a család és egy japán suv mellett döntöttem. Mielőtt mentem volna az új autóért drága BMW-m megérezte a vesztét és ismét cserben hagyott.
Ezúttal az üzemanyagszivattyú halt be, és ha már ott tartottunk akkor kicseréltettem az izzítógyertyákat is, természetesen a fele bele volt pusztulva. Az autót most hoztam el a szerelőtől. Megmondom őszintén, hogy amennyit erre az autóra költöttem, meg akartam tartani a zasszonynak tanuló autónak, de inkább rohadjak meg veszek egy régi swiftet, mit hogy erre a dögre még egy forintot költsek, ugyanis ahogy jöttem el a szerelőtől az ventilátor előtét ellenállás is megadta magát. Illetve mivel hogy az autó több mint 4 hónapot állt elvittem lemosni és mire haza értem a jobb oldali helyzetjelző is kiégett. Röviden ennyit az autó történetéről. Itt leszögezem, hogy akit ennek ellenére is érdekel az autó, nem ajánlom, csak ha egy mazochista állat vagy akinek semmi se drága azért, hogy zömössel járhasson.
És most az autó adatai és műszaki állapota: 2004.12 – 320d 150LE – Automata – Nagy navi – Műszaki 2021. februárig érvényes – km 350.000.
Az autó hibái:
- Lakkhibás az egész kasztni
- Rohadás a szokott helyeken + pár meghúzás
- Első lökös sérült de visszaragasztottam :)
- Légzsák lámpa világít (ha kell a műszakihoz adok egy ülésérzékelőt hozzá ami jó)
- Fékek az állás miatt berohadtak ezáltal az autó intenzív fékezésnél jobbra húz
- A kézifék ki van herélve mert túlhúzta a szerelő, hogy átmenjen műszakin de néha befogott így utánna inkább kiszedte a fékbetéteket, hogy legalább ne fogjon be
- Jobboldali helyzetjelző nem ég
- Csomagtartóban kifolyt valami folyadék amitől a kárpit nem tisztítható (elemet bontóban párezerért lehet venni)
- A Beltér túlhasznált de még nem túl lelakott. (kárpit tisztítás erősen ajánlott)
- A nagy navi jó, még az erősítő is amit már én vettem bele mert meghalt az is egyszer
- Ha viszed akkor adok hozzá egy garnitúra gyári alufelnit nyári gumikkal. Jelenleg 95% os téli szett van rajta
- Az irányár 550.000 Ft.„
BMW E46 kisokos
Az E46-os széria valódi slágerautó, ezért néhány éve szakszervizben nézte át a Vezess közelebbről a hibáit, erényeit. Itt megnézheted az erről készült videót:
A dízelek elsődleges hibalehetőségéről, a szívórendszerben lévő örvénycsappantyú tengelyének töréséről, a beszippantott pillangószelep rombolásáról az alábbi 320d cikkben olvashattok részletesen.
Egy komoly autóba öt, de inkább hat henger dukál. Mennyire kockázatos beleszeretni egy sorhatos E46-os BMW-be?