Project 425 néven indult meg a fejlesztés és a kétajtós kupé eredetileg a Volkswagen sportautójának készült, végül azonban úgy döntöttek, hogy a Porsche arculatához jobban illik egy ilyen modell, ezért megszületett a Porsche 924-es. Ez volt az az autó, melyet sokan kritizáltak, de tagadhatatlanul hatalmas siker lett és aztán hosszú évekig meghatározó belépőmodelleknek adott alapot. Méghozzá nagyon jó alapot!
1976-tól került gyártásba a 924-es, melynek szerepét fokozatosan vette át az alapjaiban egyező 944-es. A sort az utolsó transaxle elrendezésű Porsche, az 1995-be leköszönő 968-as zárja. Sokáig ezek voltak a legelérhetőbb Porschék, de mára ezek is klasszikussá értek. Értékük folyamatosan növekszik és egyre inkább megéri restaurálni is az ilyen 944-eseket, mint ez a kék S2-es.
6,5 millió forintnyi euróért vásárolták az 1991-es 944-et, amiben vezetőoldali légzsák, targa tető és légkondi is van. Utóbbi volt az egyetlen olyan alkatrésze, mely nem működött, máshol tényleg csak az esztétikai beavatkozásokat végezte el a Porsche Classic műhelye. Márpedig a klíma roppant fontos a 944-es esetében, hiszen hatalmas üvegfelületei miatt villámgyorsan felmelegszik az utastér.
S KV 6230-as rendszámmal a Porsche flottájában kezdte ez a Cobalt kék metál színű 944 S2. Nem csak ezért vásárolták vissza a közelmúltban, hanem azért is, mert a gyakoribb bőr kárpitozással szemben ennek gyönyörű, világos szürke szövet ülései vannak. Ezen a megviselt részeket új anyaggal pótolták a felújítás során.
Állítható magasságú felfüggesztés került a 944 S2-esbe, motorja pedig remek egészségnek örvend. A 2 990 köbcentis, négyhengeres blokk K-Jetronic befecskendezéses és 211 lóerőt ad le 5800-as fordulaton, mellé 280 Nm nyomatéka van 4100-tól. 7,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 240 km/óra a végsebessége.
Legfőképpen sportos, üzleti utazóautónak használták a 944-es Porschékat, ezért került bele ebbe is minden, ami egy kényelmes utazáshoz szükséges. A klímán túl tehát ott a Blaupunkt Symphony rádió és alatta az equalizer a zenei élmény tökéletes finomhangolásához. A középkonzol oldalán pedig Bosch autótelefon található, amennyiben halaszthatatlan a hívás.
Közel 12 millió forintot költöttek el az 1991-es Porsche 944 S4 felújítására, de egy percig nem lehet kérdés, hogy a fényezéstől a váltógombig tökéletes autóért megérte.