Egy autótípus árazása általában a 15-20 éves korban éri el a mélypontot. Ekkor még a ritkábbakból is akad eladó, és sok a lelakott, felújításra váró darab, ami lenyomja az árakat. A kétezres évek egyik legendás élményautóját, a BMW E46 M3-ast például már 5-10 millió forint körül megvehetjük, és tízmillió forinthoz közelítve tényleg szép, gyűjtői darabok akadnak. 

Viszont ha a 343 lóerős, sorhatos szívó benzinmotor énekét egy másik, ritkább, egyedi karosszériába építve élveznénk, akkor sokkal mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni. A BMW Z4 M ugyanezzel a hajtáslánccal, de a bajorok egyik legjobb formatervével 30 ezer euróról indul (itthon nincs egy eladó darab sem), és az igazán keveset futottakért a 40-50 ezres ár sem ritka. 

A képeken szereplő darab kiemelkedő, csak 18 900 kilométert tett meg, kizárólag a nyári időszakban, jó időben használta az első tulajdonosa. Most 58 ezer eurót kérnek érte, ami húszmillió forint körüli ár, ennyi pénzért már a most futó Z4-est is megkaphatjuk, szintén 340 (de turbóval töltött) lóerővel.

Ez a 13 éves BMW már most többet ér, mint új korában 1

Kevesebb kijelző, kevesebb zavaró tényező

Ez a 13 éves BMW már most többet ér, mint új korában 2

Rövid pályafutása során 4275 darabot gyártottak a BMW Z4 M Coupéból, ebből nem valószínű, hogy jön szembe egy az utcán

Ez a 13 éves BMW már most többet ér, mint új korában 3

A 343 lóerős motorral szerelt kivitel 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára

Ez a 13 éves BMW már most többet ér, mint új korában 4

A megkímélt darabok árban ugyanazt a szintet képviselik, mint a hasonló teljesítményű új generáció

Régi vagy az új? Szívó, vagy turbó?
Csak a szívó hathengeres S54! LEGENDA! Naná, hogy a régi
40% (256)
Az új mindig jobb, modernebb, nyomatékosabb, többet tud, ugyanazért az árért nem kérdés
8% (53)
Egyik sem kéne, 20 millióból mást vennék
52% (329)