Amíg a nyolcvanas, kilencvenes években szinte minden gyártó arra törekedett, hogy 3D-s hatású emblémájukban visszaköszönjenek az autó főbb matériái, a különböző fémek, addig manapság sokkal inkább a letisztult, minimalista dizájnt veszik elő a tervezők, hogy a logók jól nézzenek ki a hatalmas kijelzőkön, amelyek az utastérben kapnak helyet.
Többek között ezért is változtatott az utóbbi néhány évben emblémát hét nagy autógyártó is. Ha nem lenne egyértelmű: az első fotón láthatjátok az új logót, a másodikon pedig a régit.
A MINI volt az első, aki a domború logót 2D-s, fekete-fehér változatra cserélte 2015-ben.
A Citroën 2016-ban döntött úgy, hogy száműzik a térhatást, a krómot és a piros színt emblémájukból.
Az Audi 2017-ben vett érzékeny búcsút a krómtól és a 3D-hatástól.
A BMW idén márciusban alakított logóján. Az alapok maradnak ugyan, de a bajorok szerint így jobban meg tudják szólítani a fiatal vásárlókat.
A Volkswagen 2019-től kezdve teljes arculatváltáson megy keresztül, mely az autók orrán és fenekén található logót is érinti.
A Nissan 2020 júliusának elején döntött a minimál stílus mellett.
A Toyota egyelőre csak az európai piacra szánt autóin vált 3D-ről a letisztultabb dizájnra. Az új logó még annyira friss, hogy csak néhány hete leplezték le.