1967-ben a Daytona-i 24 órás versenyen a teljes dobogót lefedte a Ferrari és ez a diadal nagyon kellett már a Commendatorénak, hiszen ekkoriban a Ford GT40-esek nagyon komolyan veszélyeztették az olaszok pozícióit a versenyeken. Míg a futamokon II. Henry Ford okozott bosszúságot Enzo Ferrarinak, addig közúton Ferruccio Lamborghini és a világ első szupersportautója, a Miura. Ennek kihívója a Daytonaként emlegetett 365-ös.
Középmotoros elrendezésével valami egészen újat mutatott a Miura, ezzel szemben a Ferrari megmaradt a tradícionális felépítésnél, tehát a 365 Daytona orrában van a 60 fokos hengerszögű, V12-es Colombo motor, mely itt már már 4390 köbcentis. 6 darab duplatorkú Weber karburátorral szerelték és 7500-as fordulaton 347 lóerős teljesítmény jön ki belőle, mellé 431 Nm nyomatéka van már 5500-tól. Nagyjából 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 280 km/óra a végsebessége. A jobb súlyelosztás érdekében transaxle elrendezésű, tehát az ötsebességes váltó a hátsó tengelynél található.
Ferraris autótörténészek szerint valamivel több mint 1400 darab Daytona készült, de ezek közül csak picikét több mint 120 példány lett nyitható vászontetős, Spyder, mint ez a csodálatos Grigio Ferro színű, Pelle Rossa bőrbelsős. A 14857-es alvázszámú autót eredetileg az észak-amerikai piac számára megfelelő specifikációban gyártották és a Dallasban élő Mitchell Rasansky volt az első tulajdonosa. 2012-ben került újra Európába, ahol fémig csupaszították a felújítás előtt. Igazi különlegesség, amivel bármikor szívesen nekiindulnék autózni naplementekor. Vagy bármikor máskor is.
Talán a leghíresebb mind közül az a Ferrari 365 Daytona, ami igazából nem is igazi. A ’80-as években az NBC két replikát készített a Miami Vice első két évada számára, amihez C3-as Chevrolet Corvette-ket használtak. Már csak onnan is tudható, hogy nem igazi Sonny Crockett Daytonája, hogy a Spyderek gyárilag kizárólag bukólámpával készültek.