Egyre szédítőbb teljesítményt facsarnak ki az autógyártók négyhengeres motorral szerelt, alapból elsőkerék-hajtású típusokból. A keresztmotor-elöl kapar (vagy épp mind a négy kerékkel) páros hihetetlen fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtized alatt. 

Ma már ott tartunk, hogy a hazai gyártású Mercedes-AMG CLA A45 S két literből és négy hengerből facsar ki 420 lóerőt, és 500 Nm nyomatékot. Ez a teljesítményszint tíz éve még a legdurvább sportszedánok, és kupék territóriuma volt, de a Mercedes M139 kódjelű motorja bőven hozza a négyszáz lóerő feletti értéket, amivel ez jelenleg a legnagyobb literteljesítményű négyhengeres motor. Vezetni fantasztikus, ahogy azt mi is megtapasztaltuk:

Ezzel a motorral a CLA A45 S 1:59.50 idővel ér körbe a Hockenheim-ringen, amivel olyan nagy neveket utasít maga mögé, mint a Ford Mustang Bullitt, a Porsche 718 Cayman, a Chevrolet Camaro SS, vagy az első generációs Audi R8 4.2 V8. 

Ami még meglepőbb, hogy a Renault Megane RS Trophy-R még ennél is komolyabb időre volt képes, holott annál nem jut nyomaték a hátsó tengelyre, csak elsőkerék-hajtással érte el az 1:59.20-as időt. Nem is vesszük észre, de most éljük a sportos autók aranykorát, ma már egy tömegmodell gyárilag faragott verziója is képes olyan teljesítményre, amit pár éve csak a ritka, egzotikus típusoktól láthattunk.