1966-ban aratott hármas győzelmet a Ford a Le Mans-i 24 órás versenyen a GT40-essel, és ennek ötvenedik évfordulójára készült el a Ford GT. Ez viszont az egésznek csak egy nagyon kis része, mert a GT-be mindent beleadtak és minden porcikáját úgy találták ki, hogy versenypályán működjön igazán jól. Ebben az esetben nem az utcai autó volt a kiindulási pont, hanem a versenyautót szelídítették meg a teljes titokban zajló fejlesztés során. Nem is adják akárkinek.
Már a rendelési folyamat is egy kisebb szertartás. A leendő Ford GT-tulajdonos kap egy hatalmas dobozt, melyben a kárpitok, színek és felnik kombinálhatóak, majd jöhetnek az opciós tételek, amiből bőven van ezen a fehér autón. Egy egyszerű összeállításnak tűnik, pedig közel 22 millió forintnyi extra ugrott rá a GT-re, ami amerikai viszonylatban egy Mustang ára, nem is akármilyené, hanem Shelby GT500-asé.
9,3 millió forintba került a Dark Energy nevű sötét beltér, a külső karbon dekorelemekért közel 4,7 milliót kérnek, a 20 colos, szintén szénszálas alufelnik szintén alulról karcolják az 5 milliót. A végén pedig ott az Akrapovic kipufogórendszer több mint 3 millió forint értékben. A mostanra 156 kilométert futott autóért több mint félmillió dollárt (kb. 155 millió forint) fizetett tulajdonosa és biztos lehet benne, hogy ebből az autóból haszonnal száll majd ki.
3,5 literes, V6-os EcoBoost motor van a Ford GT-ben, ami azért egyértelműen inkább boost, mint eco. 655 lóerős teljesítményét 6250-es fordulaton adja le, hozzá 750 Nm nyomatéka van 5900-tól. 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 348 km/óra a végsebessége.