A választott gépkocsik sora az L&K Voiturette A modelltől, azaz a márka 1905-ös első autójától egészen a még álcafólia alatt megjelenő Škoda Enyaq iV-ig terjed. A tizenkét történelmi modell útja többek között Mcely és Loučeň kastélyai mentén halad, de az úhelnicei Škoda tesztközpont is a tervezett útvonal része.
Az autós felvonuláson mind a tizenkét modellje egyaránt meghatározónak számított a maga idejében, önálló fejezettel járultak hozzá a Škoda-járművek fejlesztésének történetéhez. Az autógyártó hagyományait az 1905 és 1907 között készült L&K Voiturette A, a Superb első generációja (1934 – 1949), a Škoda Popular Monte Carlo (1936 – 1939), valamint a Felicia kabrió (1959 – 1964), a Škoda 1000 MB (1964 – 1969), a Trekka (1966 – 1972) és egy Škoda 110 R Coupé (1970 – 1980) testesíti meg, míg a nyolcvanas évek közepétől napjainkig tartó időszakot a Favorit (1987 – 1994), az Octavia első generációja (1996 – 2010), a Yeti (2009 – 2017), a 2018 óta gyártott Scala és a még álcaruhás Enyaq iV képviseli.
Az L&K Voiturette A
A Škoda alapkövét 1905-ben L&K Voiturette A típusú gépkocsijukkal fektették le a vállalat alapítói, Laurin és Klement, amely tíz évvel a társaság létrejötte, illetve a kerékpárok és motorkerékpárok közvetlenül beinduló gyártását követően a vállalat első automobiljaként mutatkozhat be. A harmincas években bemutatkozó Superb modellek már ekkor a márka zászlóshajójának számítottak, valamint az egyebek mellett a hátsó tengely elé helyezett sebességváltóval kialakított transaxle-konstrukciónak köszönhetően egészen dinamikus Popular Monte Carlo. A legendás Monte Carlo Ralin szerzett első dobogós helyezése alkalmából a ŠKODA ezzel a modellel vezeti be a Monte Carlo elnevezést.
Škoda 1000 MB önhordó karosszériával és alumíniumblokkos farmotorral
Három modell is szerepel a felvonuláson a hatvanas évekből. A Škoda 1000 MB modelljében 1964-ben először alkalmaz önhordó karosszériát, és elindítja a farmotorok korszakát. A motorblokk szabadalmaztatott magasnyomású alumíniumöntési eljárással készül. A farmotor-hátsókerék-hajtás koncepciót alkalmazza az 1970-es 110 R is, amelynek műszaki alapjaira épülnek később a rali- és pályaversenyeken egyaránt sikeres 130 RS versenygépek. Az „Ős-Octavia” műszaki alapjain 1966-ban Új-Zélandon születik meg a mai SUV-modellek korai előfutára, a Trekka, amely különleges piaci igények és ügyfélelvárások szerint, testre szabott terepjáróként készül.
Elsőkerék-hajtás és bemutatkozik a modern Octavia
A történelmi felvonulás egy másik „gördülő mérföldköve” a Favorit. A Bertone által tervezett kompakt modellel a Škoda 1987-ben bevezeti az elsőkerék-hajtást és a ferdehátú karosszériaváltozat mellett kombi és pickup kivitelt is kínál belőle. Az 1996-os Octavia már teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modellje.