A Tesla Roadster volt az első szikra. Elon Musk villanyautós életművének alapköve, egy Lotus-alapokra épített, mit épített, barkácsolt sportkocsi, ami messze megelőzte korát. Ezt érezte meg idejében az a svájci gyűjtő, aki a kétezer-ötszáz darabos szériából megszerezte az utolsó autót.
Megvette, és azzal a lendülettel elrejtette egy védett helyre, ahol konzervált állapotban pihent az autó éveken át. Szó szerint semmit sem tettek vele, csak néha megjáratták, nehogy elromoljon az akkumulátorcsomag.
Most, amikor a Tesla részvényeinek értéke az egekbe szökik, amikor már úgy vesznek emberek villanyautót, hogy azt se tudják, mit kell bele tankolni, és simán beállnak a benzinkútra, akkor érezte a tulajdonos, ideje piacra dobni a gépet.
Az árat pedig Elon Musk-szintű magabiztossággal 1,47 millió dollárban állapította meg. Ez még barátok közt is 440 millió forint! A hirdetés pedig már nem elérhető, valaki megvette az autót, és ha alkudott is, vélhetően egy óriási vagyont fizetett ki a nyolcéves, kétszáz kilométert futott különlegességért. Kérdés, hogy megtérül-e valaha a befektetés.