Ha valaki hozzám hasonlóan előszeretettel nyüstölte PlayStationön vagy PC-n a Need for Speed Underground 2-t, annak a Nissan 240SX megkerülhetetlen volt játék közben. Kétajtós sportautóját 1988 és 1999 között gyártotta a Nissan, a driftelők körében igen népszerű választás volt, pedig eredetileg az észak-amerikai piacra szánták, ahol a gyorsulási versenyek népszerűbbek.

Japán driftlegenda került kalapács alá 1

Az első generációs modellek esetében a motorok szempontjából volt egy éraváltás, 1991-től ugyanis SOHC KA24E helyett DOHC KA24DE típusú motorokkal került forgalomba a 240SX. Ugyanúgy 2,4 literes és négyhengeres erőforrásról van szó, a modernebb változat 4400-as fordulatszámon 155 lóerős teljesítményre volt képes, a korábbi 140-nel szemben.

Ahogy a legtöbb japán youngtimer sportautó a a 240 SX értéke is egyre fentebb kúszik, ahogy egyre kevesebb jó állapotú marad belőle. A napokban 32 750 dollárért, vagyis közel 10 millió forintért kelt el egy 1990-es, tehát még a régebbi erőforrással szerelt modell.

A kerekei szintúgy gyáriak: a felnik 15 colosak, amikre Bridgestone Turanza QL10 típusú abroncsokat szereltek. „Kacsintó” fényszóróiról és nyitható napfénytetejéről csakugyan nevezetes a típus.

Japán driftlegenda került kalapács alá 13

Vastag pénztárcával rendelkező gyűjtők számára kifejezetten vonzó ajánlat volt, Cherry Red Pearl színű fényezése valósággal ragyog a naplementében, helyenként fordul elő egy-egy esztétikai hiba. A bordós árnyalattal nagyon jól harmonizál a szürke belső.

Előző tulajdonosa úgy adott túl a modellen, hogy a mérőórában 74 000 mérföld (119 000 km) szerepelt.