1947. június 28-án kezdték forgalmazni a General Motors korábbi haszonjárműveihez képest nagyobb, erősebb és letisztultabb kivitelű Advance Design sorozat autóit, amilyen a Chevrolet Thriftmaster is. A második világháború után született alapokra készült több márka terméke is a platós kisteherautótól a furgonig, valamint a Chevrolet Suburban.
Már az ’50-es években nagyban tolta a platformstratégiát a GM, ami jól látszott ezeken a teherautókon. Az alváz, a fülke és a motorok mindnél azonosak, különbség csak a gépháztetőknél és a sárvédőknél volt a különféle márkák között. Ennél fogva rengeteg készült ezekből az autókból, és míg néhányan a mai napig munkagépnek használják, mások már féltett veteránként tartják őket. Az Icon pedig valami egészen menőt készít a Thriftmasterből.
Megmaradt a régi hangulat a kerekek króm tányérjaival és a pasztell színű fényezéssel, és a beltér is hangulatos a fényezett műszerfallal meg a barna bőrkárpittal, de a Chevrolet pick up kiállása már árulkodó. Ezért nagyszerű az Icon irányzata, a restomod, mert így megmaradt az autó veterános hangulata, de a lemezek alatti technika frissül. Többek közt klímával és bluetooth-os audiorendszerrel.
Afrikai tikfával borított platójára már a kispárnámat se szívesen dobnám, annyira makulátlan, de annyi biztos, hogy könnyedén vinne bármilyen terhet. A soros hathengeres motor helyére ugyanis egy LS3 V8-as érkezett 430 lóerővel és négysebességes automata váltóval. Ehhez a teljesítményhez lőtték be az új futóművet, és nem feledkeztek meg a megállásról sem, amihez Brembo fékek lapulnak a kerekek mögött.