Enzo Ferrari nem volt elragadtatva, amikor az 1968-as Genfi Autószalonon meglátta a Pininfarina Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale-ját, aminek orrát egy görbe kúphoz hasonlította. Ez megmagyarázza, hogy a Ferrari miért utasította el a tervet és miért koncentráltak inkább az 512 Berlinetta Boxer fejlesztésére. Az autót Leonardo Fioravanti tervezte, méghozzá Sergio Pininfarina felügyelete mellett az aerodinamika növekvő jelentőségét szem előtt tartva.

A formaterv, ami nem tetszett Enzo Ferrarinak 1

Igaz, hogy az Il Commendatore nem lelkesedett a formáért, de Pininfarina sem arról volt híres, hogy egy poént csak egyszer süt el. Nagy mestere volt a formák újbóli hasznosításának, így az ötlet az Alfa Romeónál tért vissza. A Coupé Stradale koncepcióhoz az Alfa Romeo Tipo 33 Stradale adta az alapot és a Ferrari által használt piros helyett inkább a sárga színt választották rá.

A formaterv, ami nem tetszett Enzo Ferrarinak 21

Hiába volt a 60-as évek végén és a 70-es évek elején általános trend az autóiparban a geometriai formák, az éles vonalak és a szárnyak használata, Pininfarina megmaradt a régi iskolánál. A 33/2 Coupé Stradale gömbölyded, lágy vonalakból áll és űrhajószerű megjelenése az előző kor szelleméhez nyúlik vissza. Franco Scaglione Tipo 33-asa önmagában is gyönyörű, de ez az átirat felveszi vele a versenyt.

 A formaterv, ami nem tetszett Enzo Ferrarinak 22

Akárcsak az eredeti Tipo 33-asban, úgy a Pininfarina prototípusában is 2,0 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor van, ami 8800-as fordulaton üvölt ki magából 230 lóerőt, mellé 7000-től van 205 Nm nyomatéka. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 260 km/óra körüli a végsebessége. A 33/2 pehelysúlyú autó, csak 720 kg.

A formaterv, ami nem tetszett Enzo Ferrarinak 23