Valamikor a 80-as évek közepén a Honda mérnökei rájöttek, hogy képesek volnának komoly sportautót építeni. Ehhez nem kellett más, mint egy minden irányban szétvágott City, melynek a motorját a két első ülés mögé tették, hogy a hátsó kereket hajtsa. Ezzel aztán örömteli csapatásokat rendeztek a vállalat parkolójában és megalapozták az NSX-et.

Kevés ritkább Honda NSX van a Zanardi Editionnél 1

1989-ben mutatták be a Honda NSX-et és megmaradtak az egyértelmű ferraris hatások a formatervben, a remek kilátású kabint azonban az F-16-os vadászgép pilótafülkéje inspirálta. Motorja 3,2 literes, V6-os szívó benzines, ami 294 lóerejét 7100-as fordulaton adja le és 304 Nm nyomatéka van 5500-tól.

Kevés ritkább Honda NSX van a Zanardi Editionnél 25

5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kéziváltós NSX, a végsebessége közel 270 km/óra, de ezek nem igazán voltak lényeges pontjai az autónak. A Honda NSX inkább a színtiszta vezethetőségért szerethető, a precíz kormányzásért és a tökéletes balanszért. Különböző limitált szériái közül az egyik legritkább a Zanardi Edition, mely a japán NSX Type S-nek felel meg.

Kevés ritkább Honda NSX van a Zanardi Editionnél 26

1997-ben és 1998-ban nyerte meg az olasz Alex Zanardi a CART bajnokságot, így 1999-ben piacra dobták az 51 darabos szériát, melyből a nullás darab a sajtót szolgálta, az elsőt pedig maga a pilóta kapta. Ez itt a képeken az utolsó, 51-es sorszámú NSX Zanardi Edition.

Kevés ritkább Honda NSX van a Zanardi Editionnél 27

Formula Red nevű piros árnyalatú fényezést és pirossal varrott fekete bőrüléseket, valamint a beltérben kis szálcsiszolt plakettet és légzsákos kormányt kapott. Az NSX-T-hez képest 51 kg-mal könnyebb a Zanardi Edition köszönhetően az olyan apró súlycsökkentő tényezőknek, mint a BBS felnik, a fix tető vagy a könnyebb akksi.

Kevés ritkább Honda NSX van a Zanardi Editionnél 28

19 300 kilométerrel akár 90 millió forint feletti összeget is megérhet majd a korábban Miguel Duhamel motorversenyző által birtokolt piros NSX.