Amikor a Teslánál kitalálták, hogy a cég vezetéssegítő rendszereit Autopilot név alatt forgalmazzák, akkor valószínűleg az emberek bizalmát akarták egy csapásra megnyerni. Mert ezt mindenki érti egyből, vezet az autó helyettünk, világos, nem operálnak olyan szakmai, túlburjánzott elnevezéssel, mint például a Mercedes, ahol ugyanezeket a funkciókat a DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens,  Aktív sávtartó asszisztens, és a PRE-SAFE Plus a Vezetői Segédrendszerek csomag látják el. 

Csakhogy az Autopilot sem vezet a sofőr helyett, csupán több fontos funkciót átvesz, és segíti a haladást. Rengeteg szituációt képtelen még lekezelni, így aludni a volán mögött nettó életveszélyes mutatvány.

Egy autós mégis így döntött Kanadában, Alberta tartományban a közelmúltban. Nem csak elbóbiskolt, hanem hátradőlve aludt, mindent az autóra bízva. A kanadai rendőrök meg is lepődtek, amikor  észrevették a teljesen hátrahajtott ülésben szunyókáló, de közben 140 km/órával haladó autóst.

Ráadásul a tempomat 150 km/órára volt állítva, így a rendőrök fényjelzésekor az autó még automatikusan gyorsított is (a megkülönböztető fényjeleket sem ismeri még fel a rendszer). A hangjelzésre csak felébredt a vezető, és megállt, a rendőrök pedig kiállították a büntetési csekket gyorshajtásért, valamint közúti veszélyeztetésért is felelnie kell majd a bíróságon.