1990-ben kezdődött a Peugeot 306-os fejlesztése, majd három évvel később jelent meg a francia kompakt, mely a nevezéktan furcsaságaiból adódóan a 309-es utódja. Padlólemezében és még számtalan apróságban egyezik a 306-os a két évvel korábban megjelent Citroen ZX-szel, de részben a Pininfarina formaterv miatt jóval kelendőbb volt, mint a testvére. 2,85 millió darabot gyártottak a 306-osból, amiből volt négyajtós, kombi, három- és ötajtós, de még kabrió is. Talán a legizgalmasabb mind közül az S16.

25 éves Peugeot majdnem 5 millióért? 1

1996 októberében helyezték forgalomba ezt a Vermeer sárga S16-ost miután egy holland Peugeot kereskedő megrendelte magának. Egyetlen opciós tételt pipált be, a fűthető bőrüléseket, amikben aztán egészen 2017-ig utazott, majd a márkaszerviz egyik szerelője vette meg az autót. Ennél fogva aztán a 306 S16-os minden karbantartást megkapott, amire szüksége volt.

25 éves Peugeot majdnem 5 millióért? 13

XU10J4RS kódú 2,0 literes, négyhengeres szívómotorja itt még 155 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 187 Nm nyomatéka van 3500-tól. A korai változatokban még ötsebességes kéziváltó volt, a frissítés után lett erősebb a motor és került bele a hatgangos váltó. Az S16 elnevezés egyébként a francia 16 soupape, vagyis 16 szelepes után jön. Valamivel több mint 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 210 km/óra a végsebessége.

25 éves Peugeot majdnem 5 millióért? 14

Kicsit lágyabb, kicsit gyengébb, mint a korszak többi hot hatch-e, de a 306 S16 így is egyre értékesebb, amit jól mutat az is, hogy ez a több mint 160 ezer kilométert futott autó – a Peugeot Múzeum kínálatából – közel 5 millió forintot ér.