Japán közlekedésének jellegzetes darabjai a törpe teherautók, vagyis a Keitora járművek. Ezek a kei car-szabályokhoz igazodva tényleg apróak, maximum 3,4 méter hosszúak és 1,48 méter szélesek, motorjuk legfeljebb 660 köbcentis, tömegük körülbelül 700 kilogramm.

(Csak zárójelben: Valahol itt kellene kapirgálni Európában is, amikor a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését hajhásszuk, és elfelejteni a kéttonnás szabadidő-autókat!)

Ezeket a japán kertészek, kertépítők is előszeretettel használják, és évente egyszer a platókra épített díszkertekkel mérik össze szaktudásukat, a Japán Tájépítők Szövetségének megmérettetésén. Saját kisteherautójukkal érkeznek a versenyre, és ott, a helyszínen építik meg alkotásukat. A helyi versenyszellem pedig elképesztő dolgokat szül, a növények mellett különböző díszítőelemekkel is ellátják az alkotásokat, így egy miniszökőkút vagy a különböző szobrok szinte természetes kiegészítői a kerteknek, vannak, akik még akváriumot is terveznek az összképbe.

A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 1 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 2 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 3 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 4 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 5 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 6 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 7 A kisteherautós platókertészet egy létező dolog Japánban 8