Mint minden rendes sportautót, úgy az M3-as BMW-t is a motorsport előírásai tették az utcára. Ahhoz, hogy a BMW indulhasson a DTM-ben, 5000 darab utcai autót is villantaniuk kellett a homologizációhoz. A ’80-as évek közepén még elég volt az izmos 3-ashoz 200 lóerő körüli teljesítmény, az új M3-as viszont már 480 lóerőnél indul.
Versenyautóhoz közeli sportkupéból mára rettentően erős négyajtóssá növekedett az M3-as. Az E30-as még 4,3 méteres, legkönnyebb formájában 1,2 tonnás autó, ezzel szemben a G80 közel 4,8 méter és 1,7 tonna. Hosszú volt az M3 útja ideáig.
E30 (1986)
1986 márciusában kezdték meg az első BMW M3-as gyártását, amiből aztán közel 18 ezer darab készült 1991 júniusáig. Az E30-as karosszériáját kiszélesítették, a hátsó szélvédőt megdöntötték és 40 mm-rel magasabb üvegszálas csomagtérfedelet kapott, szárnnyal a jobb légellenállás kedvéért. Az S14-es négyhengeres motor kezdetben valamivel 200 lóerő alatti teljesítményt tudott, a Sport Evolution már 238 lovas és 6,5 mp alatt gyorsul 100-ra.
1986 márciusában kezdték meg az első BMW M3-as gyártását, amiből aztán közel 18 ezer darab készült 1991 júniusáig. Az E30-as karosszériáját kiszélesítették, a hátsó szélvédőt megdöntötték és 40 mm-rel magasabb üvegszálas csomagtérfedelet kapott, szárnnyal a jobb légellenállás kedvéért. Az S14-es négyhengeres motor kezdetben valamivel 200 lóerő alatti teljesítményt tudott, a Sport Evolution már 238 lovas és 6,5 mp alatt gyorsul 100-ra.
Fotó megosztása:
Visszafogott külsőt kapott a második M3-as BMW, szinte csak a felnikről és az aerodinamikus tükörről lehet megállapítani, hogy a legerősebb 3-as húz el. Az E36-ból már nem csak kupé és kabrió volt, hanem 1994-től négyajtós is. Az 1995-ös frissítés hozta meg az S50B32 kódú sorhatost (Amerikába gyengébb motorral szállították) 321 lóval, 6 gangos kéziváltóval és 5,5 másodperces gyorsulással.
Visszafogott külsőt kapott a második M3-as BMW, szinte csak a felnikről és az aerodinamikus tükörről lehet megállapítani, hogy a legerősebb 3-as húz el. Az E36-ból már nem csak kupé és kabrió volt, hanem 1994-től négyajtós is. Az 1995-ös frissítés hozta meg az S50B32 kódú sorhatost (Amerikába gyengébb motorral szállították) 321 lóval, 6 gangos kéziváltóval és 5,5 másodperces gyorsulással.
Fotó megosztása:
Széles sárvédők, kopoltyú és négy kipufogó - ezekről azonnal felismerhető minden idők legjobb M3-asa, az E46. Az S54B32-es sorhatos 343 lóerőt ad le 7900-as fordulaton, hozzá pedig a Getrag 420-as váltó kézi vagy robotizált változata elérhető (SMG). 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra és limiter nélkül bőven 280 km/óra feletti tempót is tud a harmadik generációs M3.
Széles sárvédők, kopoltyú és négy kipufogó - ezekről azonnal felismerhető minden idők legjobb M3-asa, az E46. Az S54B32-es sorhatos 343 lóerőt ad le 7900-as fordulaton, hozzá pedig a Getrag 420-as váltó kézi vagy robotizált változata elérhető (SMG). 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra és limiter nélkül bőven 280 km/óra feletti tempót is tud a harmadik generációs M3.
Fotó megosztása:
Soros motor helyett a korábbi vasblokkos hathengeresnél könnyebb V8-as került az M3-asba. A hatsebességes kéziváltó mellett pedig 7 sebességes, duplakuplungos volt az opció. 420 lóerős teljesítményét 8300-as fordulaton adja le, az E90 M3 már 5 másodperc alatti gyorsulásra képes és 300 km/óra feletti végsebességre.
Soros motor helyett a korábbi vasblokkos hathengeresnél könnyebb V8-as került az M3-asba. A hatsebességes kéziváltó mellett pedig 7 sebességes, duplakuplungos volt az opció. 420 lóerős teljesítményét 8300-as fordulaton adja le, az E90 M3 már 5 másodperc alatti gyorsulásra képes és 300 km/óra feletti végsebességre.
Fotó megosztása:
2014-re visszatért a soros, hathengeres motorhoz az M3-as (a kupét már itt M4-nek hívják), de a szívómotor helyett itt két turbófeltöltővel. 431 lóerős az alapmodell, de kicsit erősebb (450 lóerő) és jobb vezethetőséget ad a Competition csomag, amit a klassz Styling 666-os felnikről lehet felismerni egész könnyen. 4 másodperces 0-100-at fut.
2014-re visszatért a soros, hathengeres motorhoz az M3-as (a kupét már itt M4-nek hívják), de a szívómotor helyett itt két turbófeltöltővel. 431 lóerős az alapmodell, de kicsit erősebb (450 lóerő) és jobb vezethetőséget ad a Competition csomag, amit a klassz Styling 666-os felnikről lehet felismerni egész könnyen. 4 másodperces 0-100-at fut.
Fotó megosztása:
Hatsebességes kéziváltó, sorhatos turbómotor és látványos szélesítések. A tradicionális elemek mellett bőven van újdonság a G80-asban, hiszen az duplakuplungos helyett 8 sebességes automata kérhető hozzá és az M3 történetében először összkerék-hajtás. Az M3 Competition 510 lovas és 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 290 km/óra a végsebessége.
Hatsebességes kéziváltó, sorhatos turbómotor és látványos szélesítések. A tradicionális elemek mellett bőven van újdonság a G80-asban, hiszen az duplakuplungos helyett 8 sebességes automata kérhető hozzá és az M3 történetében először összkerék-hajtás. Az M3 Competition 510 lovas és 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 290 km/óra a végsebessége.
Fotó megosztása:
E36 (1992)
Visszafogott külsőt kapott a második M3-as BMW, szinte csak a felnikről és az aerodinamikus tükörről lehet megállapítani, hogy a legerősebb 3-as húz el. Az E36-ból már nem csak kupé és kabrió volt, hanem 1994-től négyajtós is. Az 1995-ös frissítés hozta meg az S50B32 kódú sorhatost (Amerikába gyengébb motorral szállították) 321 lóval, 6 gangos kéziváltóval és 5,5 másodperces gyorsulással.
E46 (2000)
Széles sárvédők, kopoltyú és négy kipufogó – ezekről azonnal felismerhető minden idők legjobb M3-asa, az E46. Az S54B32-es sorhatos 343 lóerőt ad le 7900-as fordulaton, hozzá pedig a Getrag 420-as váltó kézi vagy robotizált változata elérhető (SMG). 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra és limiter nélkül bőven 280 km/óra feletti tempót is tud a harmadik generációs M3.
E90 (2007)
Soros motor helyett a korábbi vasblokkos hathengeresnél könnyebb V8-as került az M3-asba. A hatsebességes kéziváltó mellett pedig 7 sebességes, duplakuplungos volt az opció. 420 lóerős teljesítményét 8300-as fordulaton adja le, az E90 M3 már 5 másodperc alatti gyorsulásra képes és 300 km/óra feletti végsebességre.
F80 (2014)
2014-re visszatért a soros, hathengeres motorhoz az M3-as (a kupét már itt M4-nek hívják), de a szívómotor helyett itt két turbófeltöltővel. 431 lóerős az alapmodell, de kicsit erősebb (450 lóerő) és jobb vezethetőséget ad a Competition csomag, amit a klassz Styling 666-os felnikről lehet felismerni egész könnyen. 4 másodperces 0-100-at fut.
G80 (2020)
Hatsebességes kéziváltó, sorhatos turbómotor és látványos szélesítések. A tradicionális elemek mellett bőven van újdonság a G80-asban, hiszen az duplakuplungos helyett 8 sebességes automata kérhető hozzá és az M3 történetében először összkerék-hajtás. Az M3 Competition 510 lovas és 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 290 km/óra a végsebessége.