A Koenigsegg Regerát megmutatták már nekünk több videón, a lélegzetelállító 0-400-0 rekordjáról (31,49 másodpercig tart ez a mutatvány) is készült belső kamerás felvétel. Csakhogy az túl steril, nem életszerű viszonyítási alap nekünk, mezei autósoknak. Ezért érdekes, hogy az AutoTopNL stábját közel engedték a prototípushoz, és videóra vehették a szörnyet a gyártó saját repülőterén, ahol a nagy sebességű teszteket végzik.
Megdöbbentő látni, hogy száz felett pörög fel igazán a sebességjelző, és kétszáz felett sem lankad a lendület. De talán a legfurcsább, hogy a gyorsulás folyamatos, akár egy villanyautónál, de mégis a V8-as zajjal aláfestve. Ez a különleges hajtásrendszer miatt van így, a Koenigsegg rendszerében nincs hagyományos értelemben vett, fokozatokkal működő sebességváltó.
A svéd szuperautó hibrid, az 5,0 literes, V8-as, duplaturbós benzinmotort három elektromos motor és egy 4,5 kWh-os akkumulátor egészíti ki. Egy-egy villanymotor került a hátsó kerekekhez, a harmadik pedig a benzinmotor-főtengelyhez kapcsolódik egy klasszikus, hidrodinamikus nyomatékváltón keresztül. Ennek működését Gajdán Miklós magyarázza el részletesen.
A Koenigsegg Regera teljesítménye több mint 1500 lóerő, míg a maximális forgatónyomatéka meghaladja a 2000 Nm-t. Így aztán az 1590 kilogramm súlyú sportkocsi eszeveszetten gyorsul, a 100-as tempót 2,8 másodperc alatt éri el.