A konnektorról tölthető hibrid hobbiterepjárók egyik legnagyobb előnye a helyi emissziómentes kilométereken túl a zöldrendszámmal járó kedvezmények. Már az Audi Q5 plug-in hybrid változata is mutatja, hogy a világ megmentése nem feltétlenül jár lomha autóval.
A több mint 2 tonnás, konnektoros Q5-ösben lévő 2,0 literes TFSI motor 252 lóerőt és 370 Nm-t ad le, ami mellé jön a villanymotor 143 lóerős teljesítménye és 350 Nm nyomatéka. A rendszer teljesítménye 367 lóerő és 500 Nm nyomaték. Ezzel már 5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 239 km/óra.
Ezen tudott még egy kicsit reszelni az ABT tuningcég, mert nincs olyan Audi, amihez ne nyúlnának hozzá.
Négy kipufogóvéget kapott, 22 colos felniken gurul és kicsit szélesebb is az ABT tuningos Audi Q5-ös, amiben 425 lóerőre növekedett az összteljesítmény, a nyomaték pedig 550 Nm lett. Ezt nem az elektromos energia jobb menedzselésével érték el, hanem egyszerűen a benzinmotort írták meg 310 lovasra és 420 Nm nyomatékúra.
A 14,1 kWh-s akkumulátorral akár 2,5 óra töltéssel 40 km-t tehet meg emissziómentesen a Q5. Takarékosabb aligha lett, de erősebb és szélesebb igen, ez pedig valakinek épp elég.