A Skoda hosszú évekig tartó vajúdás után szülte meg első fronthajtású, orrmotoros típusát. A szocialista terv, vagy inkább hiánygazdaság nem tette lehetővé a fejlesztés felpörgetését, így a Skoda Favorit későn érkezett, és minősége már bőven elmaradt a nyugati konkurenciától.
Az első tervek még 1983-ban születtek, de az autót csak négy évvel később, 1987 júliusában mutatták be a brnói műszaki kiállításon.
Főleg a beltér hitvány műanyag elemei, kialakítása volt lelombozó az első szériánál, de a világ nagyot változott a kilencvenes évek elején. A Szovjetunió összeomlott, a Volkswagen pedig felvásárolta a gyárat, és német tőkével, gyártási technológiával elkezdték gatyába rázni a Favoritot. Az első kisebb változások 1991-ben történtek, majd jött a nagyobb ráncfelvarrás 1993-ban, amit a helyi tévékben az „548 fejlesztés” szlogennel reklámoztak.
Ezt nem árt tudni, ha meg akarjuk érteni, miért kérnek 7900 eurót a képeken szereplő, halványsárga darabért. Nos azért, mert ez még nem a javított, frissített verzió, hanem a korai, eredeti, cseh kivitel, még német segítség nélkül.
Ezek már ritkábbak, és ennyire gyárias állapotban, ilyen kevés futással alig akad belőlük, így az eladó bátran kérhet érte komolyabb összeget, esetünkben 2,8 millió forintot. Így fordul a világ, amit régen kifejezetten kerültek az emberek, és használt autóként senki sem ajánlotta ebből a típusból, az most a keresettebb, drágább, értékesebb darab.